Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2017?

taxvalp

Medlem
Jag skrev detta i en annan tråd om voucherns giltighetstid:

Det finns inte något smart BC-knep runt detta? Hade tänkt boka en nyårsresa när biljetterna släpps, men kommer nog inte upp i nästa (dvs. första för 2017) voucher tidigast kring april-maj och då är risken stor att utbudet på awardresor ser dystert ut. Med den aktuella vouchern måste jag ju vara hemma senast den 31 dec, blir en trist nyårsresa ;)

Lite mini-OT: Jag hade en voucher som gick ut vid årsskiftet men där godkände Tallinn-gänget att sista leget i hemresan inleddes 01.25 1/1. Så lite spelrum finns...
 
  • Gilla
Reactions: Vic

agehall

Medlem
Det finns inte något smart BC-knep runt detta? Hade tänkt boka en nyårsresa när biljetterna släpps, men kommer nog inte upp i nästa (dvs. första för 2017) voucher tidigast kring april-maj och då är risken stor att utbudet på awardresor ser dystert ut. Med den aktuella vouchern måste jag ju vara hemma senast den 31 dec, blir en trist nyårsresa ;)
Det finns ju vissa antydningar om att vouchers som intjänas sent på året får två års giltighetstid från dagen den utfärdas snarare än innevarande år+nästkommande.

Annars är väl tricket att se till att du spenderar 150k fort som attan och har vouchern så tidigt året du vill resa ut att du hinner boka awards som släpps med den.
 
Toppen