Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2017?

Glenn E

Medlem
@ekf
Från 2016 tråden.
Jag förstår att det var vad du menade. (Att den första vouchern kommer vara giltig till 31 dec 2018 nu)
Det kan vara så men jag tror inte det.
Vi får se när den första vouchern bland våra läsare här har trillat in för då hoppas jag att den personen ringer SAS Tallinn och kollar giltighetstiden på sin voucher.:)
 

Thornado

Medlem
Sen får man ta den tredje med premiumkortet under hösten.

För de som har både Elite och Premium och känner sig hyfsat säkra på att de kommer att komma upp i nog hög spend för tre vouchers så är det att rekommendera att ta alla biljettköp hos SAS på sitt Premium-kort, även i början av året eftersom dessa ger 30p/100 SEK även där. På så sätt minimerar man summan man måste spendera på det kortet till kursen 15p/100SEK för att trigga vouchern.
 

Andreas.Net

Medlem
Efter att ha spenderat ca 500k förra året och då blev det full pott med en voucher från premiumkortet och två från elitekortet så ser det inte lika lukrativt ut i år, dels för att jag inte har kvar mitt premumkort och sen så kan jag heller inte se att jag kommer ha några stora utgiftsposter under 2017.

Så jag tippar på att min första kommer förmodligen till sommaren och om jag har tur så fixar jag en till lagom till jul.

Men jag jag har ju tre stycken aktiva nu så det kommer nog bli en Lufthansa First i år plus lite annat smått och gott :)
 

Kimmen00

Medlem
För de som har både Elite och Premium och känner sig hyfsat säkra på att de kommer att komma upp i nog hög spend för tre vouchers så är det att rekommendera att ta alla biljettköp hos SAS på sitt Premium-kort, även i början av året eftersom dessa ger 30p/100 SEK även där. På så sätt minimerar man summan man måste spendera på det kortet till kursen 15p/100SEK för att trigga vouchern.

Japp, bra tips.. Maximal optimering.
 
Jag har en del planerade prylinvesteringar till Q1 och räknar med första kupongen under Q2.

Jag kommer att spendera lite mindre hos SAS i år eftersom jag betalar två resor med Amex-kuponger plus EB-poäng.
 
Toppen