Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2016?

Status
Stängd för vidare inlägg.

MrDollar

Medlem
Idag sprängde jag gränsen för min allra första 2-4-1 voucher!

Har vi fått någon klar info på eventuell förlängd giltighets tid?

Hur lång tid brukar det ta innan man får hem den i brevlådan?
 

agehall

Medlem
Har vi fått någon klar info på eventuell förlängd giltighets tid?
Vad jag har sett har ingen annan rapporterat om detta så jag gissar på IT-strul i det fall där det rapporterades.

Hur lång tid brukar det ta innan man får hem den i brevlådan?
Det spelar väl ingen roll? Du ser på SAS hemsida när du fått den och då kan du boka. (Gör en awardbokning så ska alternativet att nyttja rabatten dyka upp) Själva pappersbrevet du får hem är bara att kasta direkt.
 

Glenn E

Medlem
Vad jag har sett har ingen annan rapporterat om detta så jag gissar på IT-strul i det fall där det rapporterades.
.
Jag ringde SAS Tallinn och frågade hur länge mina vouchrar gällde.
Jag har nyligen fått en till.
Den ena vouchern är giltig till 22 augusti 2018 och den andra är giltig till 23 september 2018.
På papperet står det fortfarande 31 december 2017.

Men nu ser iallafall jag detta som helt bekräftat.
 

MrDollar

Medlem
Vad jag har sett har ingen annan rapporterat om detta så jag gissar på IT-strul i det fall där det rapporterades.


Det spelar väl ingen roll? Du ser på SAS hemsida när du fått den och då kan du boka. (Gör en awardbokning så ska alternativet att nyttja rabatten dyka upp) Själva pappersbrevet du får hem är bara att kasta direkt.
Aha okej, trodde man behövde själva "lappen". Sorry visste inte, är som sagt min första 2-4-1
 

Johanna

Medlem
Kommer trigga min andra voucher vid betalning av nästa faktura. Nu gäller det att kolla giltighetstid och hitta roliga resor. Kommer nå EBD nästa år i maj och har inget inbokat under sommaren eller hela hösten så det finns möjligheter. Har också påsken obokad och Kristi Himmelsfärd. En bra högtid att flyga tycker jag.
 

MrDollar

Medlem
Kommer trigga min andra voucher vid betalning av nästa faktura. Nu gäller det att kolla giltighetstid och hitta roliga resor. Kommer nå EBD nästa år i maj och har inget inbokat under sommaren eller hela hösten så det finns möjligheter. Har också påsken obokad och Kristi Himmelsfärd. En bra högtid att flyga tycker jag.
Kommer vouchern efter man betalat sin faktura och inte direkt när man "spränger" gränsen?
 

SASmackan

Medlem
18908 SEK kvar och jag inledde mitt konto den 28 Juli. Kanske borde fundera på ett elitekort... Kan man mitt under ett medlemsår ändra kort och börja fighta för en andra voucher?
 

MrDollar

Medlem
18908 SEK kvar och jag inledde mitt konto den 28 Juli. Kanske borde fundera på ett elitekort... Kan man mitt under ett medlemsår ändra kort och börja fighta för en andra voucher?
Du kan ju ansöka om ett elite sen när man kan det igen hos Amex. Just nu är ansökan stängd.
Du kan således avsluta premiumkortet och gå över till elite, men det behandlas som en ny ansökan, dvs ny UC etc. Du kan även ha både elite och premium för att få 3st 2-4-1 om du har spend på 450"

Elite ger ju 20p /100kr
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen