Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2015?

Status
Stängd för vidare inlägg.

troligt

Medlem
Jag vet, men jag är ute efter att komma upp i 150.000 kr med mitt Amex innan sommaren för att få vouchern och kunna boka en award. Poäng har jag för tillfället gott om.

Läste precis på coops hemsida att man kunde ladda korten med 5000 kr max. Undrar om med mera mer kortet tillåter poängintjäning på presentkorten eller om de är undantagna.

Hos Coop står det;

"När du betalar med ditt Mer-kort får du för varje spenderad krona 2 poäng hos Coop**, upp till 2 poäng hos partners och 1 poäng på allt du handlar överallt annars. ** Undantag gäller vid köp av tobak, presentkort, lotter, spel, apoteksvaror och förmedlade tjänster som t.ex. postärenden. Vid betalning med kortet hos Coop i dessa fall får du 1 poäng/krona."

Samt;

"Dra ditt Coop MedMera-kort varje gång du handlar på Coop – då samlar du grundpoäng. *Grundpoäng är de poäng du får när du handlar hos Coop (varje krona ger en grundpoäng)."

Således verkar man i vart fall få 1 poäng vid inköp av presentkort, och sannolikt är denna 1 poäng också en grundpoäng som kan dubbleras, men det kanske är värt att ringa deras support och stämma av innan för att vara 100%.

Mvh,

Daniel
 

fcx

Medlem
Nytt år innebär nu utmaning för flera av oss att nå till vouchern.

Är det någon som köpt presentkort på Coop med sitt Amex och vet vilken giltlighetstid presentkortet där har?

Det är ju en rejäl skjuts på vägen. Jag har ca 60.000 i kostnader per år hos Coop och behöver vouchern relativt snart för bokning av resa i Juni.

Erfarenheter någon?

Presentkort kan köpas i valörer upp till 5000 kronor. Korten är giltiga i 2 år, och man kan använda dem flera gånger (dvs. man behöver inte använda hela beloppet vid ett köp).

När du köper presentkortet bör du kunna betala med Amex.

När man sedan använder presentkortet för att betala så får man ytterligare 1 coop-poäng per krona om man drar sitt MedMera-kort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen