Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2015?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Perra

Medlem
Jag har nått gränsen för första vouchern och när jag pratade med Amex senast frågade de om jag inte skulle byta upp mig till Elite för att kunna få en voucher till så ska inte vara några problem....
 

Booyaah

Medlem
Jag borde ligga på ca 140k i spend hittils i år men på hemsidan har jag bara runt 40k, tror det beror på att jag fått två nya kort med olika kortnummer under året. Får väl ringa kundtjänst och be dem slå ihop de olika kortens spend. Då borde min voucher trilla in nästa månad :)

Jag kan säga att det är lite SAS customer care-varning på handläggningstiden hos Amex.
Jag har hållit på sedan februari med att kundtjänst eller deras backoffice ska slå ihop mina kort och det är fortfarande inte justerat. Brukar ringa varannan vecka och det enda svaret jag får är att "ärendet är öppet, det är många före i kön".
 

Stefan62

Medlem
Jag kan säga att det är lite SAS customer care-varning på handläggningstiden hos Amex.
Jag har hållit på sedan februari med att kundtjänst eller deras backoffice ska slå ihop mina kort och det är fortfarande inte justerat. Brukar ringa varannan vecka och det enda svaret jag får är att "ärendet är öppet, det är många före i kön".

Jag har frågat hur många de är på "svenska" backoffice-kontoret...och det antyddes att de var 2-3 st som hanterar alla typer av medlemsfrågor för alla kort-varianter...vet självklart inte om det är korrekt.
 
Jag har precis uppnått 150k på mitt Premium. Sitter nu och funderar på vilket kort som blir bäst att använda framöver. Är inte säker på att jag kommer upp i ytterligare 300k detta år men möjligheten finns. Min tanke är att jag fortsätter använda mitt premium fram tills jag ser om jag uppnår 300k eller inte. Gör jag det, beställer jag ett Elite och för över min spend för att få voucher nr 2. Om inte, kör jag vidare på Premium.

Tror ni detta upplägg skulle fungera eller har jag gjort en tankevurpa någonstans? Är medveten om att jag kommer få färre EB-poäng på detta vis och är OK med detta.
 

John Mack

Medlem
Hur gör ni som kommit över 300 kkr? Spendera vidare på Elitekortet för att få fler poäng eller lägger över spending på något annat kort. Själv kom jag över i maj men har inget annat kort...
 

Stefan62

Medlem
Hur gör ni som kommit över 300 kkr? Spendera vidare på Elitekortet för att få fler poäng eller lägger över spending på något annat kort. Själv kom jag över i maj men har inget annat kort...

För min del övergick jag till att använda British Airways VIsa när gränsen för årets "Amex 2-4-1" var uppnådd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen