Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2014?

palmen

Moderator
Jag har fått mina vouchers innan de nya reglerna trädde i kraft så vet inte vad det står nu. Men har för mig det stod något liknande i T&C.
I den pappersbroschyr jag fått tillsammans med mitt Amex står följande "Poängrabatten kan utnyttjas under intjänandeåret samt nästföljande kalenderår"
 

fcx

Medlem
Står inte en rad om 2-4-1 i T&C. På hemsidan står det dock:

Förmånen innebär 50 % poängrabatt för upp till två personer på en valfri EuroBonus-resa med SAS ”Bästa pris” eller Star Alliance. När du som SAS EuroBonus American Express Elite Card-medlem handlat för 150 000 kronor med ditt Kort inom ett kalenderår erhålls ett brev som bekräftar att du är berättigad till förmånen. Ytterligare en 50% poängrabatt på en EuroBonus-resa med SAS ”Bästa pris” eller Star Alliance om du handlar för minst 300 000 kr inom samma kalenderår. Förmånen är giltig innevarande år samt nästkommande kalenderår från brevets utskriftsdatum. Bokning av resa samt utresa och hemresa måste ske inom förmånens giltighetstid. Denna period kan inte förlängas. Erbjudandet kan endast nyttjas vid inväxling av EuroBonus-poäng. Skatter och avgifter tillkommer och omfattas inte av förmånen. Erbjudandet gäller ej för ordinarie resor som betalas med pengar och/eller poäng. Med reservation för tillgänglighet. Förmånen kan erhållas maximalt två gånger per år. Om två förmåner erhållits kan dessa inte nyttjas vid samma bokningstillfälle. Nästa intjäningsperiod påbörjas i januari påföljande år. Poängrabatten kan ej kombineras med andra rabatter eller erbjudanden.
Kontantuttag, köp av resecheckar och valuta, årsavgift för Kortet, tillkommande hanteringsavgifter och liknande avgifter, återdebiterade transaktioner samt avgifter och kostnader vid försenad betalning ger ej EuroBonus Extrapoäng.
För fullständiga SAS EuroBonus American Express Elite Card villkor besök: cards-information
För fullständiga EuroBonus medlemsvillkor besök: www.sas.se/sv/eurobonus/om-eurobonus/The-program/Medlemsvillkor/
 
Pratade med Amex och enligt dem så skrivs breven ut per automatik. Mitt senaste köp reggades den 30/12, den 31/12 var brevet daterat. Det betyder även i sin tur att vouchern bara gäller under 2015.
 

Susanna Edler

Ny medlem
Jag nådde gränsen i november men har fortfarande inte fått någon voucher. Pratade med Amex igår om det här. De ringde upp mig idag igen och meddelade att eftersom utskriftsdatum på min voucher är 8 januari 2015 så är den giltig hela 2015 OCH hela 2016.
 
Toppen