Senaste nytt

När (nästan) allt skiter sig.

Ozz

Medlem
@Ozz - Nu at vi pa vag att boka, lite kul om det blir baserat pa din kaosresa...... Fanns det tillgang till sandstrand for detta hotellet eller finns det nagon allman strand man kan bada pa?
Nope, ingen (naturlig) sandstrand så långt ögat kunde nå, däremot är en ganska stor del av poolområdet belagt med lite grövre sand vilket gillades skarpt, man fick en bra strandkänsla. Ett "typiskt" poolhotell, och som jag skrev tidigare, mycket välskött, städmaskin som körde varje kväll runt poolkanten. Trådlösa "ringklockor" som satt på alla parasoller och var conectade till personalens armband, det var alltid snabb service runt poolkanten. Även i poolbaren var det bra mat och snabb service.

Bifogar några bilder från området nedan.
1.jpg


2.jpg


3.jpg


Mycket vatten går det åt i värmen.
4.jpg


5.jpg


6.jpg


Glass är gott.
7.jpg


8.jpg


9.jpg


Ett par bilder från poolbaren.
10.jpg


11.jpg


12.jpg


Som HHD fick vi välja om vi ville äta frukost i loungen, restaurangen eller på rummet. Valde man roomservice tillkom en serviceavgift på 6 Euro om jag inte missminner mig, se bild nedan på frukost på rummet.
20.jpg


Huvudrestaurangen besöktes vid två tillfällen, maten var mycket bra och servicen första kvällen felfri, vid andra tillfället var det annan personal som nog skulle behövt lära sig en del om hur man serverar, men som sagt mycket bra mat, se nedan.
30.jpg


31.jpg


32.jpg


33.jpg
 

trekker

Medlem
Blev så inspirerad så nu är vi bokade för 2 veckor. Bokade till och med lufthansa med byte, vis av din erfarenhet blev det 5 timmars layover i frankfurt ena vägen och 5 i münchen andra. Har du du några tips för vistelsen är dom varmt välkomna.
 

Ozz

Medlem
Blev så inspirerad så nu är vi bokade för 2 veckor. Bokade till och med lufthansa med byte, vis av din erfarenhet blev det 5 timmars layover i frankfurt ena vägen och 5 i münchen andra. Har du du några tips för vistelsen är dom varmt välkomna.
Kul, hoppas ni blir nöjda! Har egentligen inga bra tips då jag är lat av naturen och gjorde knappt inget mer än att sola och bada på dagarna och äta bra mat på kvällarna, hittade en favoritkrog som heter Sale e Pepe med 10 min promenadväg från hotellet. Bordsbokning dagen innan är att rekommendera.

Vi lär definitivt blir lite längre layover nästa gång vi åker också, en sak är i alla fall säker, det kommer inte bli direktflyget med SAS. Vi flög hem direkt till ARN och satt i plus. Inget blockat mittsäte, trångt och jäkligt trist kub med nån kall kyckling och svällda havregryn. Mat och servicemässigt vinner Lufthansa och Malta Air med 10-0 mor SAS.
 
Finns en krog som heter Caviar & Bull. Rekommenderar deras avsmakningsmenyer som är 8-10 rätters, ligger runt 60-65€.
När jag var där så fanns det 20(!) champagner på glas!

Även en sked med Caviar för 100-lappen :)
 
Toppen