Senaste nytt

När (nästan) allt skiter sig.

ACervin

Medlem
Trevligt med en reseberättelse som avspeglar hur verkligheten ser ut ibland. Snyggt skött av Lufthansa!

Vi har slutat ta tåget till Kastrup från Helsingborg efter alla förseningar som i och för sig även får skyllas på passkontroller. Egen bil eller taxi är tyvärr mer pålitligt. Missade incheckning med Emirates till Brisbane förra året på grund av tågstopp. Fick boka om till nästa dag då min "billiga" biljett i C omvandlades till en fullpris biljett. Den mellanskillnaden var inte att leka med. Som tur var så var förseningen omnämd i svenska tidningar och med hjälp av dessa urklipp och översättning så tog min Australiska reseförsäkring kostnaden.

Under min trip till Tokyo för några veckor sedan fick jag lära mig att Shinkansen medelavvikelse från tidtabellen under vissa år har varit nere på 6 sekunder! Något att drömma om.
 

pep

Medlem
I visse byer er der stor risiko for trafikpropper og ingen pålidelig offentlig transport. Derfor tager jeg en motorcykel-taxi, hvor jeg kan beregne tiden ganske nøjagtigt og undgå at sidde og stresse i en taxi, hvor man ville kunne gå hurtigere end taxien kører. Exempler: Fra centrum til lufthavn Nairobi->NBO 25 Minutter med motorcykeltaxi, Beregn tilsvarende 2-3 timer med almindelig taxi. Samme billede Dar Es Salaam-> DAR og lignende Saigon->SGN. Motorcyklen kan nemt have 2-4 kufferter bundet op med gummi-remme. Så sidder jeg der mellem kufferter og driver og er godt beskyttet hvis vi får en lille skramme :) Prisen? Ca. 20% af hvad en bil-taxi koster...
 

trekker

Medlem
Trevlig rapport, kannde stressen nar jag laste! Trevligt med transporten av LH I Munchen, kan inte se nagot sadant handa om samma hade hant med BA pa LHR.
 
  • Gilla
Reactions: Ozz

Ozz

Medlem
Fick mejl från SJ idag att dom ersätter hela tågresan och återbetalar beloppet till samma kort jag betalade med.
Har inte fått svar än ang. ersättning för taxiresan Södertälje-Arlanda.
Citerar mig själv då jag precis fick svar från SJ angående taxiresan till Arlanda och dom ersätter hela resan och accepterade det begärda beloppet utan att jag behövde skicka in något kvitto, det enda jag behövde komplettera med var clearing och kontonummer. Snyggt jobbat :)
 

trekker

Medlem
@Ozz - Hur var hotellet ni bodde pa? Jag funderar pa en resa till Malta med familjen och kikar pa antingen Hilton eller nagot av Radisson Bluhotellen.
 

Ozz

Medlem
@Ozz - Hur var hotellet ni bodde pa? Jag funderar pa en resa till Malta med familjen och kikar pa antingen Hilton eller nagot av Radisson Bluhotellen.
Vi var jättenöjda med Hilton i stort, bra lounge, bra restauranger och bra poolområden som var mycket välskötta. Det som var negativt (kan man kanske inte belasta hotellet för) var att sista 4-5 dagarna märktes det att semestern började för många européer och huvudpoolen invaderades av barnfamiljer med luftmadrasser, krokodiler, uppblåsbara soffor, you name it... Vi kommer definitivt åka tillbaka till Hilton Malta, men kommer nog åka när det är lite mer lågsäsong.
 

trekker

Medlem
@Ozz - Nu at vi pa vag att boka, lite kul om det blir baserat pa din kaosresa...... Fanns det tillgang till sandstrand for detta hotellet eller finns det nagon allman strand man kan bada pa?
 
Toppen