Senaste nytt

När monkey class består av vattenbufflar och bokstavskombinationer

fcx

Medlem
Monkey_Class skrev: "Har dragit ihop 107 000 p sedan 5 dec - bara i Monkey"
Detta är inte avståndet han/hon hänvisar till utan intjänade poäng (jag gissar att p betyder poäng), därför kan det hända att flugna avståndet kan vara ännu längre (med 0-75% intjäning). :eek:

Det motsvarar 83 resor ARN-BKK med 25 % intjäning :eek:
 

nota bene

Medlem
Det låter ju som om det blev en bra lösning till slut :)

Men ja, ibland undrar man hur folk beter sig... Extra olyckligt på longhaul om man hamnar bredvid någon man inte kommer överens med, samt hr full kabin.

107000 p (som lär motsvara minst det i miles) är klart imponerande på den tiden. Själv blev det nog bara 35-40000 miles under samma period (och långt ifrån allt i monkey).
 
M

Monkey_Class

Guest
Det hela är lite komplicerat men för att dra en kort ver.
Fram till nu har det varit en extremt konstig situation på ftg. En kombination av omvärldshändelser, interna händelser, sjukdomar och att allt "annat" har sammanfallit.
Då vi har en del "produkter/komponenter" som klassas som krigsmateriel så kan vi inte använda alla fraktbolag beroende på var de har sina omlastningshubbar.
Personliga kurirer används ofta, något som redan är clearat med de länder som vi passerar och åker till.
Många av de senaste resorna så har jag varit kurir med korta stopp för avlämning och pick up för vidare färd (vilket har fått vissa tjänstemän att reagera så jag har tillbringat en del tid i tullfilter :)). Komponenterna är helt ofarliga i sig och i de applikationer vi använder dem till men i fel händer och "rätt" applikation så blir de väldigt potenta vapen.

Det har blivit 4 st ToR CPH - BKK, 2 st ToR ARN - BKK, 2 st ToR CPH - PEK, via BKK, 1 st ToR ARN - PEK, via BKK och 2 ToR CPH - PVG, via BKK.
Oftast har det blivit "vändande" flyg så det tråkiga är att man har ju inte fått speciellt många stays på hotel.
Nu har det börjat att lugna ned sig. Nu får jag vara hemma i hela 2 veckor innan nästa och förhoppningsvis sista trippen utöver de "normala" tripperna.

Har sett att man är "hjälte", vilket känns hedrande, men jag tycker egentligen inte att själva flygandet inte är så jobbigt utan det är tidsomställningen som aldrig hinner infinna sig dvs min kropp reser alltid och det känns när jag vaknar och skall upp (om jag nu lyckas somna). Mr Gin and Tonic är ju inte heller så nyttig :)
Så hjälterollen pga av antalet resor känns lite "överdrivet". Däremot om jag skriver att resorna sker alltid utan restidsersättning och OT så kanske ;) :)
Som tack för det hela så har jag väldigt intressanta reseräkningar ;)
Närå! Ftg har lovat mig rejält på såren för den här perioden så vi får väl la se vad det blir - en vecka på Svalbard kanske - all inclusive ;)
 

micsjo

Medlem
[QUOTE="Närå! Ftg har lovat mig rejält på såren för den här perioden så vi får väl la se vad det blir - en vecka på Svalbard kanske - all inclusive ;)[/QUOTE]

Helt OT då men Svalbard är faktiskt riktigt kul - på sommarhalvåret. Det är en upplevelse och eftersom det enligt lag är inrikesflyg i Norge så går det väldigt få poäng.
 

trekker

Medlem
Detta later mardromslikt for mig. Jag har haft nagra mindre roliga medpassagerare i satet bredvid mig i Eco i Finland pa ATR-72:eek:r. Inom Finland finns endast Eco sa dar har man ingen mojlighet att uppgradera sig ivag fran elandet. For ett par resor sedan hamnade jag mitt i den lokala pensionarsforeningens (eller vad det nu var) arliga resa ner till Helsingfors (eller vidare) - liraren bredvid mig var en klassisk finne med skinjacka, stinkades av cigarettrok samt en underliggande doft av vodka. Det enda bra med denna resa ar att den endast var en timme.....
 
Toppen