När mitt British Airways guldkort ligger i reservationen kan jag välja fritt var jag vill sitta?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av henrik l, 17 September 2013.

1. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När mitt guldkort ligger i reservationen kan jag välja och vara fritt var jag vill sitta. På kommande resa till HK ligger dock mitt AAdvantage-platium inne vilket innebär att jag inte kommer åt de bästa platserna i WT+. Ringa British Airways för ett tag sedan, tror jag hamnade i Bremen, och fråga om det var möjliga at välja den plats jag ville ha i och med att jag även är BAEC-gold. Enligt agenten var detta inte möjligt. Jag har sett ett numer här till en "gold service line" men kan hitta hitta det. Är det någon av British Airways-superexperna som har detta nummer (går bra att skicka PM), eller om ni vet om det är möjligt att välja fritt om inte mitt guldkort ligger i bokningen?

2. Homer

Homer Medlem

Vad du krånglar till det, nu är det ju lifetime Gold som gäller och alla TPs är dyrbara :p
    Vad händer om du lägger in BAEC numret väljer stol och sen ändrar till American Airlines?

3. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Won't work. Han kommer bli shiftad.

4. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I våras bad jag i gaten på GOT att dom skulle lägga in mitt American Airlines-nummer. Funkade inte. Det fanns med i bokningen, men både dit och hemvägen gick poängen till British Airways. Sedan fick jag ringa British Airways och be att avregistrera poängen från British Airways-kontot och efterregistrera till American Airlines. Detta funkade bra, men möjligen pga att mitt American Airlines-nummer fanns med.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!