Senaste nytt

När kommer Thai Airways nya kabiner?

JonW

Medlem
Vore intressant att veta om och när man får åka med nyare kabiner.
När så sker blir priset ett riktigt kap.
 

jtq

Medlem
TG har nu också flaggat för att 747-uppdateringarna inte kommer att var klara förrän i slutet av Q2 nästa år...

Hej

Var har du sett den informationen?

Jag har en utresa bokad 17 september och en hemresa den 18 oktober, på utresan står det "747 all series passenger" och på hemresan "747-400". Kan man tolka detta som att det blir gamla stolarna ut och nyare eller nyaste stolarna hem?
 

Malu

Medlem
Status just nu är att av de 6 plan som hade gamla inredningen så är TGY klar och TGZ är inne på refurbishment just nu. Därför ser vi de andra fyra (TGA, TGB, TGF och TGG) på Arlanda just nu. Vad jag läst så tar en refurbishment cirka 6 veckor, och man gör tydligen en i taget, så det kommer säkert att dröja in på 2013 innan alla är klara...

Sedan så kommer vi ju få två avgångar från ARN efter 1 november, till BKK och till HKT - så det blir säkert den nyare kabinen mot slutet av året ändå, på ett eller annat sätt.
 

Stefan62

Medlem
Status just nu är att av de 6 plan som hade gamla inredningen så är TGY klar och TGZ är inne på refurbishment just nu. Därför ser vi de andra fyra (TGA, TGB, TGF och TGG) på Arlanda just nu. Vad jag läst så tar en refurbishment cirka 6 veckor, och man gör tydligen en i taget, så det kommer säkert att dröja in på 2013 innan alla är klara...

Sedan så kommer vi ju få två avgångar från ARN efter 1 november, till BKK och till HKT - så det blir säkert den nyare kabinen mot slutet av året ändå, på ett eller annat sätt.

Är det troligt kabin-uppgradering påverkar priset för "Premium Economy"?
 

jtq

Medlem
Hittade tråden på flyertalk där retrofitten avhandlas för den som vill läsa mer. Där fanns även en intressant film på hur det ser ut inuti HS-TGY efter uppgraderingen.

[video=youtube;XHhdDQ9A2_w]http://www.youtube.com/watch?v=XHhdDQ9A2_w&hd=1[/video]
 

Malu

Medlem
Är det troligt kabin-uppgradering påverkar priset för "Premium Economy"?

Inte just nu vad jag kan se, men det kan säkert påverka nivån på kommande kampanjer. Sedan får Sverige inte de nyaste renoverade tillbaka, utan vi kommer få de som tidigare gått på andra sträckor (t ex FRA). Stolarna är väl ungefär i nivå med SAS C-klass skulle jag säga; lutande sovställning, gott om benutrymme.
 

Alf

Medlem
Status just nu är att av de 6 plan som hade gamla inredningen så är TGY klar och TGZ är inne på refurbishment just nu. Därför ser vi de andra fyra (TGA, TGB, TGF och TGG) på Arlanda just nu. Vad jag läst så tar en refurbishment cirka 6 veckor, och man gör tydligen en i taget, så det kommer säkert att dröja in på 2013 innan alla är klara...

Sedan så kommer vi ju få två avgångar från ARN efter 1 november, till BKK och till HKT - så det blir säkert den nyare kabinen mot slutet av året ändå, på ett eller annat sätt.
Kan man lita på seatingkartan för lflighten? Jag har platser ARN-HKT mellan jul och nyår och hem med dagflyg 5 jan. Seating mappen visar kabinen i C klass med 10 stolar och detta är ju en av de nyare konfigureringarna. Det kanske finns risk att denna inte klar till dess och när får man i så fall veta det så man kan välja ny seating?
 

Magino

Medlem
Kan man lita på seatingkartan för lflighten? Jag har platser ARN-HKT mellan jul och nyår och hem med dagflyg 5 jan. Seating mappen visar kabinen i C klass med 10 stolar och detta är ju en av de nyare konfigureringarna. Det kanske finns risk att denna inte klar till dess och när får man i så fall veta det så man kan välja ny seating?

Med TG kan man aldrig lita på något. De är nog dem som byter flyg flest av alla där ute. Mitt tips är att inte ha några förväntningar och ifall du skulle få nya kabinen så grattis.
Det samma gäller allt TG gör, tider när planen ska komma eller vara med ny kabin ändras hela tiden. Jag skulle inte lita på ett datum som de sätter. Nu låter jag kanske lite bitter men tyvärr är det så. Tycker ändå deras äldsta F kabin är mer än okej för att vara business.
 

CaptainM

Medlem
Last edited:
Toppen