Senaste nytt

När kommer SkyPriority till Skandinavien?

agehall

Medlem
Det många av oss som flyger ofta vill slippa, är att få ett plan med turister som ska tränga sig på före oss och sedan stå i gången hela dagen och fundera på vart de ska lägga sitt på tok för stora handbagage. Vi är inte heller intresserade av att stå och vänta på att farmor och moster letar fram sina pass och boardingkort som de duktigt packat ner underst i väskan.

Det här kan låta lite snobbigt, men iaf jag vill ha Ryan Bingham-känslan. Det ska bara flyta på...

På ARN är största problemet att SkyTeam flyger från "den andra" piren, dvs det finns ingen riktig fast track och råkar man komma samtidigt som det går ett charterflyg, så kan man få stå i en kö till security som sträcker sig bort till Sky City. Om jag inte missförstått det hela, så kommer SkyPriority att innebära att man inför Fast Track även till security, vilket jag skulle uppskatta extremt mycket.
 
Jag föredrar att gå ombord sist, så slipper jag stå i kö, slipper sitta och vänta i ett stekhet plan, osv. Bare det inte vore för det där med handbagaget.

Johan
 

agehall

Medlem
Japp, visste man att det fanns plats för handbagaget skulle jag också gå ombord sist. Men jag vågar inte chansa.
 

Jacob

Medlem
Om jag inte missförstått det hela, så kommer SkyPriority att innebära att man inför Fast Track även till security, vilket jag skulle uppskatta extremt mycket.
Jag det vore kanon, en fast track vid B-piren för Skyteam.

Både SAS/Star Alliance och One World har ju lyckats ordna detta (även om det är med tveksamhet jag vill kalla den One World har för "fast track") så Swedavia är ju inte omedgörliga.
 
Priority Boarding,funkar helt ok på LPI !!!

En sak som jag "tycker om" att se:
Är när "någon" kommer sent in i kabinen och börjar att plocka om handbagaget som är upplagt och sedan pressa in sitt bagage...
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej! Poängen med Sky Priority på short haul är att C class och FF passagerare får välja; gå ombord först eller när det passar. Det finns en "special lane" för SkyPriority där man alltså själv kan göra sitt val. Hälsningar Karin




Ursäkta mig om jag inte fattat det men vad är poängen med SkyPriority på short-haul?
Om det är 1 ingång till lilla/medelstora flygplanet(aka 737 som störst) och hela eco packet kommer stå och vänta i dörrarna medans en eller två C pax står i gången och håller på att lägga upp sina väskor och sätta sig ordentligt.
Eller är tanken i grunden så att premium och FF passagerare boardar när de vill och andra måste boarda senast 20 minuter före avgång? Då förstår jag att som premium/ff får man lite flexibilitet och behöver inte oroa sig.
 

rvarttinen

Medlem
...
På ARN är största problemet att SkyTeam flyger från "den andra" piren, dvs det finns ingen riktig fast track och råkar man komma samtidigt som det går ett charterflyg, så kan man få stå i en kö till security som sträcker sig bort till Sky City. Om jag inte missförstått det hela, så kommer SkyPriority att innebära att man inför Fast Track även till security, vilket jag skulle uppskatta extremt mycket.

Har upplevt precis detta, en tidig lördagmorgon. Struntande i att ställa mig i kön till "andra piren" och tog mig snabbt till andra sidan av T5, utan kö. Sedan blev det till att prommenera hela vägen till rätt pir. Längre sträcka att gå, men mycket snabbare än att stå i kö någonstans mitt i Sky City.
Nej, en liten Fast Track i säkerhetskontrollen på ARN, den står högt på min lista. Det tycks finnas vid A-pirens (och F-gaternas) säk-kontroll för LH, SAS, Finnair, etc.? AF/KLM nästa?
 
Last edited:
Toppen