Senaste nytt

När kommer nästa BA rea 2014?

Senator

Moderator
@Senator - vill flyga upp mig själv till minst Silver. Har 80TP just nu. Alla idéer välkomna ;)

Vad med din Detroit resa?
DUB-LCY-JFK-ORD-DTW-ORD-JFK-LCY-DUB
40 + 210 + 60 + 60 + 60 + 60 + 210 + 40 = 740 TP och ca 12 000kr
Då talar vi om BA1/3 och BA2/4 från London City..

Du måste kanske byta från JFK till LGA då det är bara en ORD-JFK per dag tror jag. Låt oss tala om detta i morgon....
 
Vad med din Detroit resa?
DUB-LCY-JFK-ORD-DTW-ORD-JFK-LCY-DUB
40 + 210 + 60 + 60 + 60 + 60 + 210 + 40 = 740 TP och ca 12 000kr
Då talar vi om BA1/3 och BA2/4 från London City..

Du måste kanske byta från JFK till LGA då det är bara en ORD-JFK per dag tror jag. Låt oss tala om detta i morgon....

Varför flyga ARN-ORD-DTW när man kan flyga ARN-CPH-DUB-LCY-JFK-ORD-DTW :D

Ser framför mig snöstorm i UK och i NYC och på ORD innan jag kommer fram och sen ska jag tillbaka...
 

Senator

Moderator
Så, då har jag använt denna deal från Dublin med biljettbokning 30min innan Bremen stänger idag.. Rutten blev:

[Business class] Dublin-Boston/New York/Nordamerika, T/R, oneworld JV, från 10.600 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

DUB-LHR-BOS-DCA (en kväll med @sembl och den trevliga Fröken Doktor Sembl DVM) i DC innan jag åker DCA-JFK

På hemresan blir det open-jaw
MIA-LGA (en natt i NYC),JFK-LCY,LHR-DUB. Jag skippar nog sista segmentet

Pris: 11 653:- och 610 TP + SAS Plus open-jaw ARN-DUB och LHR-ARN till 2 900:-


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

nota bene

Medlem
Så, då har jag använt denna deal från Dublin med biljettbokning 30min innan Bremen stänger idag.. Rutten blev:

[Business class] Dublin-Boston/New York/Nordamerika, T/R, oneworld JV, från 10.600 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

DUB-LHR-BOS-DCA (en kväll med @sembl och den trevliga Fröken Doktor Sembl DVM) i DC innan jag åker DCA-JFK

På hemresan blir det open-jaw
MIA-LGA (en natt i NYC),JFK-LCY,LHR-DUB. Jag skippar nog sista segmentet

Pris: 11 653:- och 610 TP + SAS Plus open-jaw ARN-DUB och LHR-ARN till 2 900:-


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Bra utnyttjat!

Jag hade lite problem då faren inte gällde till MCO dit jag hade destination, så min bokning blev tråkig...

DUB-LHR (night)/LCY-JFK och separat biljett med AA i Y LGA-DCA-MCO retur MCO-JFK och sedan några dagar senare JFK-LHR-DUB.

Det blir en Plus med SAS och övernattning i Dublin på vägen dit och hem. Jag har bagage på hemresan, så att slänga sista leg blir knepigt.

Gick på 11300 (BA) +2056 (AA)+2650 (SAS)
 

AABack2ARN

Medlem
@nota bene: En stilla fundering? Vad skulle en C-klass biljett direkt ARN-MCO? Enligt ExpertFlyer är faren 14811 SEK + skatt med 28 dagars förköp vilket borde bli cirka 18000 allt inkluderat.
 

Senator

Moderator
OW's I-fares brukar inte tillåta stopovers numera.

I de fallen köper jag open-jaw + envägsresa. Som sommarens BGO-LAX, NYC-ARN för 13 000kr..

Men jag funderar mer och mer på United i dessa situationer. När man kan åka för samma pris med United + JV kompisar och ha stopover både på ut och hemresan är det mycket högt värde. Självklart är inte 100% intjäning på det flesta bolag optimalt, men värde av två stopvers är väldigt högt tycker jag.

I tråden om dealen CPH-NYC med Star så finns det ett bra exempel på CPH-YUL-stopover-NYC-MIA-stopover-CPH för 10 000 SEK som är väldigt förmånligt.
 
Toppen