Senaste nytt

När kommer kortet?

Jacob

Medlem
Men som sagt, du har oflyt så ja, du behöver ringa.
Tycker att det borde vara en av de enklare sakerna att administrera ett konto och få iväg ett plastkort, finns inget som helst extraordinärt i detta fall. Men du har väl rätt, får ta och kontakta BA vid tillfälle.

Har numera även Sapphire status via Finnair så lär hur som helst helst få ett kort därifrån inom kort.

Hur kommer det sig att du inte ska med till Farnborough? Lite anti-BA känns det som? ;)
Jag har faktiskt inte ens hunnit börja titta på Farnborough, varit överöst med saker sista månaden.
 

Jacob

Medlem
Så kom kortet till slut i brevådan idag, efter två månader. Lustigt nog står det "March 2012" på brevet, en liten marginell avrundning på datumet, men ok det kom i alla fall till slut.

Så har man helt plötsligt två One World Sapphire kort, två Star Alliance guldkort och ett Skyteam Elite Plus kort. Tämligen heltäckt! :)
 

Jacob

Medlem
Du får ligga i för att behålla alla statusar :)
Äh fy helsike, får säga upp mig på jobbet och flyga på heltid i så fall. :)

Men alla fem kort är i alla fall gröna till mars 2013. One World och Star Alliance behöver jag inte bekymra mig över alls på några månader, nu är det möjligtvis Skyteam som kommit i skymundan.
 

KeXx

Medlem
Fick hem mitt BAEC Bronze i förra veckan, så det tog inte ens tre veckor från jag blev det på "riktigt" tills jag jag fick hem kortet tillsammans med två bagagetaggar. Tyvärr kommer ju inte dessa bli särskilt långlivade då jag prickar silver redan på nästa resa om två veckor... Får väl sikta på att skaffa mig en BC-tagg istället! Någon som känner för att sponsra? :rolleyes:
 

Concorde

Founding Member
Det är det som är så bra med BAEC, under ditt medlems-år nollställs inte tier points räknaren när du når status.
Att du fick dina kort inom tre veckor bevisar återigen att Jacob endast hade otur, men han verkar ha svårt att acceptera det ;)
 
Toppen