När kan jag claima poäng för att hamna i rätt period?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av lalibali, 9 Juli 2014.

  1. lalibali

    lalibali Ny medlem

    Har läst runt här ett tag, men nu var det dags att regga sig :)

    Har nyligen kommit hem från en tjänsteresa i Japan, där ditresan hjälpte till att pumpa upp mig till A3*G. Nu tänker jag att alla mina miles ska in på Eurobonus ett tag framöver, och således tänkte jag lägga hemresan på mitt EBB.

    När jag reggade mig på Eurobonus minns jag att man kunde claima ett halvår gamla miles. Min intjäningsperiod går ut i september och en ny inleds första oktober. Kan jag då claima hemresan på den nya intjäningsperioden, precis som när man reggade sig för första gången? Eller kommer dessa miles "tillhöra" nuvarande period?

    Skulle vara skönt att få klarhet i detta :)

    Tack på förhand!
     
  2. Hej och välkommen hit lalibali

    Enkelt förklarat, poängen skall bokas mot det datum man har rest. Ibland blir det fel i systemen, men om du nu lägger in en s.k. retro-claim kommer systemen kräva av dig att alla detaljer så som t.ex. avresa datum kommer med.
     
  3. Christian R

    Christian R DYKWIA

    Det er datoen for flyvningen der tæller, ikke datoen hvor pointene registreres på din konto, så desværre hjælper det ikke.
     
  4. lalibali

    lalibali Ny medlem

    "Om du glömmer att registrera ditt EuroBonus-nummer när du flyger, handlar eller bor på hotell har du 6 månader på dig att se till att dina poäng registreras."

    Vad hander då om jag registrerar resan i nästa intjäningsperiod? Poängen hamnar helt sonika på förra intjäningsperioden? Verkar logiskt men vill bara förstå hur det funkar :)
     
  5. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja det hamnar på förra intjäningsperioden, du får det inte krediterat till den nuvarande perioden.
     
  6. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är så det "ska" fungera. Om det, i verkligheten, alltid är så vet jag inte. Kanske att det ibland blir fel, men jag skulle inte räkna med det.

    Se bara till att ta bort ditt A3-nummer från bokningen så att poängen inte hamnar där av misstag. Se också till att ingen i gate/lounge får för sig att lägga in kortet igen!
     
  7. Precis... Om du t.ex. åkte 30:e juni är det registrerade datum för transaktionen och det räknas då på den perioden som 30:e juni ingår i.
     
  8. lalibali

    lalibali Ny medlem

    Tack för svaren!
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×