Senaste nytt

När gjorde du din första flygresa?

vicce

Medlem
Jag var ca 3 månader och flög GMP-GOT med KE. Kommer såklart inte ihåg speciellt mycket ;) Mellanlandning i Alaska om jag inte "minns" fel... Fick inte flyga över ryskt territorium på den tiden (1989).
 

Bern

Medlem
Karlstad - Stockholm med Linjeflyg när jag var 2-3 år. Tjoade/Skrek tydligen högt hela flygningen enligt föräldrarna och det dröjde drygt ett decennium innan vi flög igen :)
 

TheEagle

Medlem
Det var 1985 och jag var sex år gammal. Vi flög med JAT och en Boeing 727 från Arlanda till Tivat (TIV) i före detta Jugoslavien, nuvarande Montenegro.
 

Mickey

Medlem
Var 9 år gammal och flög GOT-MMX-ACE med Novair. Under denna flight gjorde jag även mitt första cockpit besök vilket har lett till att jag är flygintresserad än idag.
 

Bridgeman

Medlem
Flög första gången 1965 flög SAS till Montreal Canada. Mellan landning Köpenhamn plan byte till SAS DC8. (tror jag)
 

Lord

Medlem
Var ett år gammal och flög från Jönköping till Bromma. Enligt det informationskort som delades ut under flygningen (se bild) flög kapten Bygren i hela 250 km/h med DC3:an...
LIN.jpg
 

Napapijri

Medlem
Ett par månader gammal, ARN-CDG sedan taxi till ORY och vidare till ALG, där mina föräldrar var expats i några år.
 
Toppen