När får man sitt Executive Club kort

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av gillarattflyga, 7 Augusti 2014.

1. gillarattflyga

gillarattflyga Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När får man sitt EC-kort har varit medlem typ en månad eller något, men har inte fått något kort, har dock ej flugit med oneworld sedan jag blev medlem. o_O

2. Tommy

Tommy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har för mig att man måste flyga med dem först.
    Kortet behöver man ju bara om man råkar flyga ekonomi och har status så att man kommer in i oneworld loungerna :)

gillarattflyga gillar detta.
  3. RoGi

RoGi Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du loggar in på ba.com och klickar på "My Executive Club" och sedan "Order Executive Club items", borde det stå när kortet skickades.

4. Tror att du måste flyga för att få ett. Annars kan du möjligtvis beställa ett via ditt konto, vad du nu skall med ett kort till.

5. gillarattflyga

gillarattflyga Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svaren!

6. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Instämmer med ovan. Har varit medlem i ett par år och inte fått något kort. Har nu gjort min första kreditering och kan återkomma när/om kort kommer.

7. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jepp, måste beställa. Tar ett antal veckor innan det kommer sen.

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker att fler flygbolag bör avskaffa kort på lägsta nivåerna. Dels kostar det en massa pengar för dem att skicka ut korten och dessutom fyller de inget syfte. Likaså kommer en sällanresenär knappast att behöva visa upp sitt kort någon gång. 90% av befolkningen har smartphones, så kanske bättre att erbjuda elektroniska kort i Passbook då kortnumret är det enda man är ute efter.

agehall och MarkusL gillar detta.
  9. MarSecLtd

MarSecLtd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag skaffade British Airways Visa kortet så damp det ner ett BAEC kort några veckor senare.

10. pitch

pitch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har, naturligtvis, fått ett Bronze-kort i brevlådan strax efter att jag kvalificerade till Silver, och ett Silver strax efter att jag hade flugit ihop tillräckligt för Gold.

Så jo, synd att man inte kan välja bort att få det fysiska kortet skickat till sig, eller åtminstone säga till dom att vänta när man vet att ens status kommer ändras ändå.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!