Senaste nytt

När får man EB nummer från Sas?

Ostish

Medlem
Tjena!

Mitt första inlägg här. Har läst här ett bra tag men nu var det äntligen dags att registrera sig.

Jag ansökte om sas Eurobonus Amex premium för en månad sen och fick det i postlådan för drygt 2 veckor sen. Men jag har fortfarande inte fått något brev eller kort från SAS Eurobonus där mitt EB nummer står.
Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta att få något från EB. Jag vill använd mitt nummer för att shoppa loss. Och det står ju inte på kortet längre.

Mvh
 

agehall

Medlem
Bra fråga. De flesta går nog med i Eurobonus innan de skaffar ett AmEx och slipper därmed vänta på SAS. Skulle tro att det kommer att ta ett tag innan SAS skickar ut ett kort.
 

blobloblo

Medlem
Vet inte om jag förstår dig rätt, men om du inte har varit Eurobonusmedlem tidigare måste du göra det separat. Det är inget som AmEx gör åt dig. Om du är Eurobonusmedlem sedan tidigare hittar du ditt EB-nummer under din inloggning..
 

Ostish

Medlem
Vet inte om jag förstår dig rätt, men om du inte har varit Eurobonusmedlem tidigare måste du göra det separat. Det är inget som AmEx gör åt dig. Om du är Eurobonusmedlem sedan tidigare hittar du ditt EB-nummer under din inloggning..
Jaså? När jag ansökte om kortet så fanns det en ruta att kryssa i om man var med i EB sedan tidigare eller inte. Uppfattade det som att man gav Amex rätt att använda ens uppgifter att fixa EB medlemskap åt sig om man kryssade i att man inte var medlem..
 

agehall

Medlem
Vet inte om jag förstår dig rätt, men om du inte har varit Eurobonusmedlem tidigare måste du göra det separat. Det är inget som AmEx gör åt dig. Om du är Eurobonusmedlem sedan tidigare hittar du ditt EB-nummer under din inloggning..
Förr fanns väl en ruta på ansökningsformuläret som sa att man inte var EB-medlem - det har jag tolkat som att AmEx gör signup åt de ansökande. Är det inte så alltså?
 

blobloblo

Medlem
Jaså? När jag ansökte om kortet så fanns det en ruta att kryssa i om man var med i EB sedan tidigare eller inte. Uppfattade det som att man gav Amex rätt att använda ens uppgifter att fixa EB medlemskap åt sig om man kryssade i att man inte var medlem..

Ok, då kanske dom har ändrat det i och med ändringen från betalkort till kreditkort. Sorry! Då skulle jag ringa till SAS och höra hur det går. Detta är typiskt något som skulle kunna strula.
 

Ostish

Medlem
Jo, jag får nog ringa sas på måndag ändå. Borde ju inte ta så lång tid. Amex måste ju ha något EB konto att trycka in poäng på också, hehe.

Tack för hjälpen
 

agehall

Medlem
Risken är att du hamnar i en loop där SAS hänvisar till amex och tvärt om. Jagr inte så säker på att någon av parterna vill lämna ut dessa uppgifter även om de skulle råka ha dem.

Håll oss uppdaterade om hur det går!
 
Jo, jag får nog ringa sas på måndag ändå. Borde ju inte ta så lång tid. Amex måste ju ha något EB konto att trycka in poäng på också, hehe.

Tack för hjälpen
Amex är väl bara glada att inte trycka poäng till något konto!! Regga dig för ett EB konto och meddela Amex ditt nummer. Jag har även för mig att jag fått någon info på post om att SAS Amex korten ska bli mer neutrala utan nummer och status. Antagligen för de ska slippa skicka ut nya kort så ofta pga statusbyten.
 

Ostish

Medlem
Risken är att du hamnar i en loop där SAS hänvisar till amex och tvärt om. Jagr inte så säker på att någon av parterna vill lämna ut dessa uppgifter även om de skulle råka ha dem.

Håll oss uppdaterade om hur det går!
Ringde SAS igår och dom hade inget konto i mitt namn hos dom. Så jag ringde Amex idag och som sa att det var något problem i deras system men att dom vet om problemet. Återstår att se om dom lyckas fixa det till slut på ett vettigt sätt och att inte poängen försvinner när dom ska föra över poängen till ett obefintligt konto sen när fakturan kommer.
 
Toppen