När du reser med bagage: printa ut bagagetaggen hemma

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av BusinessClass, 19 September 2016.

  1. BusinessClass

    BusinessClass Redaktör

    bfpTw9ciiDUkjNgFOSTLqt1XTtW9p4peaVLVb7rKgPJDpwKORSySUW8WtLsU9OgyobjpQEz3AhF_rSBvFzIvOphCdQg2J-Df=s0-d-e1-ft

    Om du hade rest med Lufthansa, Swiss eller Brussels Airlines de senaste veckorna från Arlanda eller Landvetter och hade haft mer än handbagage med, kunde du ha testat en ny service som flygplatsen i samarbete med dessa flygbolag har börjat titta på. Man erbjuds att printa ut sin bagagetagg redan hemifrån, och när man så…
     

    Se hela inlägget

  2. GreatGuyAndy

    GreatGuyAndy Ny medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Det känns tyvärr inte som framtiden, utan bara som en workaround. Större ingrepp och investeringar i infrastrukturen behövs för att ta ett riktigt steg framåt. En permanent RFID-tagg på väskan, som registreras i systemen vid varje incheckning hade känts som ett bättre alternativ.
     
  3. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller med om att det där inte känns smidigt, men jag är väldig skeptisk till att applicera mer teknik på det (som RFID) för att lösa problemet. Det är på tok för ofta som bagagehanteringen strular och väskor måste sorteras manuellt. Då måste saker gå att sköta utan datorstöd. För att inte tala om problemet att alla flygplatser måste få ny utrustning...

    Jag hoppas bara att de inte börjar tvinga folk att skriva ut dessa i förväg hemma.
     
  4. jonten

    jonten Medlem

    Skall vi gissa att Ryan Air och Norwegian är tidiga med det, då kan de ju ta betalt för utskrift på flygplatsen.
     
  5. thh

    thh Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har väldigt svårt att se behovet. Visst, jag flyger nästan uteslutande SAS mellan ARN och CPH och checkar kanske in en väska 30% av resorna, men jag förstår inte hur det är enklare att jag printar något hemma än att jag som mest står i en kö i 3 minuter. Hade det inte varit en bättre lösning att köpa in fler maskiner om man nu tyckte att det var för långa köer - eller kanske hade någon som faktiskt hjälpte till med incheckningen (*host* Arlanda) om man nu menar att folk är för korkade för att använda maskinerna.
     
    kaktusen gillar detta.
  6. Christiansson

    Christiansson Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Skulle gissa att det inte är ett serviceorienterat påhitt utan mer en kostnadbesparing. De villl ha färre automater och personal, och det är inte för att göra det enklare för dig utan för dem...typ
     
    agehall och Agö gillar detta.
  7. olo

    olo Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Mm, om inte ex. Menzies klarar av att läsa av en bagagetag med streckkod, är det inte på tekniken det hänger.
     
  8. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Givetvis är det så.
     
  9. Jonas H

    Jonas H Medlem

    Plastfickan kommer man sannolikt att behöva köpa också.
     
  10. Christiansson

    Christiansson Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Ah, vad bra att du klargjorde det ;)
     
    Agö gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×