Senaste nytt

När boka Stockholm - Florida?

ErikLi

Medlem
Det beror helt på hur du vill flyga. Tänker du flyga från Arlanda till USA och sedan vidare inrikes har du inte så många val (SAS, UA och DL). Men det finns vad jag vet sex flygplatser i södra Florida med direktflyg från Europa, så du kan ta ditt långa ben i ganska många olika varianter. Till Miami flyger nog ett dussin bolag, och sedan har du som sagt Orlando, Tampa och Fort Lauderdale, men även Sanford och Fort Myers har flyg.


Är helt öppen för art flyga via Europa, vill dock helst flyga med star aliance men är öppen för andra alternativ om det dyker upp en bra deal!
 

Crater2

Medlem
Det beror helt på hur du vill flyga. Tänker du flyga från Arlanda till USA och sedan vidare inrikes har du inte så många val (SAS, UA och DL). Men det finns vad jag vet sex flygplatser i södra Florida med direktflyg från Europa, så du kan ta ditt långa ben i ganska många olika varianter. Till Miami flyger nog ett dussin bolag, och sedan har du som sagt Orlando, Tampa och Fort Lauderdale, men även Sanford och Fort Myers har flyg.

Vilket bolag flyger till Fort Myers från Europa?
 

Bridgeman

Medlem
Har ofta tagit flyget Arn-Ewr med SAS för att sedan ta mig vidare till RSW (Fort Myers) med UA. Tyvärr är det lång väntetid för att åka vidare till RSW. Åker på nästa resa 1 Mars ARN-EWR för att sedan åka vidare med JetBlue till FLL (Fort Lauderdale) kortare väntetid mellan flygen. Första gången jag provar JetBlue dock ej Star Alliance.
 

ErikLi

Medlem
Nu finns det biljetter Som är billigare med LH/Swiss, stora frågan för mig nu är hur oddsen ser ut för att SAS gör något inom ca två veckor! Tex. En dubbel bonus kampanj eller liknande! Vad tror ni, avvakta eller slå till?
 

Roger J

Medlem
Swiss är ju överlägset bäst tycker jag, både stolen och servicen. En anledning att ta SAS är i och för sig om man får prova deras nya stol. Men du får hur som helst en lyxigare upplevelse med Swiss.
 

Svenska73

Medlem
Swiss bättre än LH tycker jag. SAS bättre än LH...in my opinion. Har flugit LH i business class till Orlando och det var ok. Under 20 är ett bra pris,
 
Toppen