När började SAS servera gratis dricka (alkohol) i Go på longhaul?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Layzedad, 21 Februari 2016.

1. Layzedad

Layzedad Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är på väg hem från Tokyo och blev förvånad över att helt plötsligt har SAS återinfört gratis fika till maten i Go. Är Diamond så brukar inte reflektera över att det är gratis men nu var det så till alla. Det påpekades av CC att man var tvungen att beställa nu för sedan kostade det pengar.

2. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gäller enbart Tokyo-linjen enligt tidigare poster. De japanska kunderna stället tydligen andra krav än de svenska...

nota bene och Layzedad gillar detta.
  3. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan inte norrmännen (som brukar vara duktiga på fika ombord) ställa lite krav på ARN-OSL-ARN linjen med SK. :)

Tonton, nota bene, Peter Hagander och 4 andra gillar detta.
  4. Japp. Det står även i menyn på SAS long haul flighter.
    Screenshot20160425_05 SK.png
    SAS
    Jag trodde att nordbo var mer kräsen än japaner när det gäller alkoholintag...

List of countries by alcohol consumption per capita - Wikipedia, the free encyclopedia

5. AndersSt

AndersSt Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade helt missat detta, en kollega nämnde att de fått gratis fika på flyget till Tokyo men jag hävdade att det måste ha varit något misstag...
    Hoppas de har det kvar när jag ska dit nästa gång.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!