Senaste nytt

När överförs EuroBonus-poäng från Amex ?

palmen

Moderator
Så jäkla typiskt, har hittat en bonusresa över nyår nästa år som jag vill boka, ger mig fasen på att den är borta när jag väl får mina poäng..
Ring och se om de kan göra ett undantag om det är ett fåtal poäng vi pratar om, har funkat för någon annan tidigare. Pratar vi tusentals poäng lär det dock bli svårare.
 

hg1980

Medlem
Ring och se om de kan göra ett undantag om det är ett fåtal poäng vi pratar om, har funkat för någon annan tidigare. Pratar vi tusentals poäng lär det dock bli svårare.
Tyvärr 55000 poäng som skall över, och behöver allihop för att boka min eftertraktade resa till Mauritius med familjen
 
Någon mer än jag som har problem med att poängen från AMEX inte dyker upp på Eurobonus-kontot ?
Jag hade autosweep från AMEX den 1/2 men poängen syns inte på Eurobonus-kontot ännu.

Exakt samma för mig. Också den autosweep den 1/2, ännu inga poäng. Funkade som det ska med Master Card, Preem och Trygg-Hansa.
 
Väntar också på poäng. Ringde de i förrgår och de trodde att det skulle vara löst under veckan. De har nu några timmar på sig eftersom det är fredag idag...

När man väntar på sina poäng såhär, är det rimligt att kräva mer poäng i kompensation? För det skulle ju kunna vara så att resplaner eller annat ställs in pga uteblivna poäng.
 

blobloblo

Medlem
Väntar också på poäng. Ringde de i förrgår och de trodde att det skulle vara löst under veckan. De har nu några timmar på sig eftersom det är fredag idag...

När man väntar på sina poäng såhär, är det rimligt att kräva mer poäng i kompensation? För det skulle ju kunna vara så att resplaner eller annat ställs in pga uteblivna poäng.

Tror tyvärr inte att du kan få någon kompensation. Händer med jämna mellanrum och aldrig hört någon som fått kompensation. Vet inte om @Cristoffer Cedergren fick när han bråkade med Amex förut. Förmodligen får du poängen på måndag då körningarna vanligtvis görs då.
 

agehall

Medlem
När man väntar på sina poäng såhär, är det rimligt att kräva mer poäng i kompensation? För det skulle ju kunna vara så att resplaner eller annat ställs in pga uteblivna poäng.
Poängen kommer in när de kommer in. Jag har svårt att se varför du skulle få kompensation för det. Det är ju precis samma sak när man flyger in poäng - de kommer in vartefter men inte nödvändigtvis direkt då man landat.
 

FF#1

Medlem
en sak är säker, när poängen kommer på amex varierar månad till månad och dessutom beror det på ens brytdatum.
förra månaden var de ovanligt sena för mig, fick dem den 23 istället för 16-19 som är mer vanligt för mig.
 
Toppen