Senaste nytt

När överförs EuroBonus-poäng från Amex ?

DrKlas

Medlem
Gällande Amex elite, någon som vet när de 20.000 baspoängen trillar in?

När jag ansökte om om kortet förra året hann jag inte få räkningen innan jag fick 20.000 baspoäng.
Har nu betalat årsavgiften i veckan och jag har ännu inte fått baspoängen...

Samma sak för mig. Förra året fick jag poängen den 5:e juni men i år har de ännu inte kommit.
 

Hötorget

Medlem
Gällande Amex elite, någon som vet när de 20.000 baspoängen trillar in?

När jag ansökte om om kortet förra året hann jag inte få räkningen innan jag fick 20.000 baspoäng.
Har nu betalat årsavgiften i veckan och jag har ännu inte fått baspoängen...
Om jag förstått saken rätt så kommer alla EB-poäng från AmEx ett par dagar efter brytdagen, givet att man betalt räkningen i god tid. Detta skall gälla även de 20.000 baspoängen.
 

BCSkier

Medlem
Sitter också och väntar på statuspoängen från AMEX, kommer landa EBD när de kommer:D
När jag signade förra året fick jag poängen den 10/6. Ringde kundtjänst och frågade, de sa att poängen kommer 5-6 arbetsdagar efter räkningen med årsavgiften är betald.

Ser fram emot ett glatt besked till veckan:cool:
 

Ricci

Medlem
@Ricci och @BCSkier, idag har jag fått in mina Amex Elite-poäng. Kom in på kontot som 2x10000 p.
Tack för infon, kollade nu och jag har inte fått dem än......om jag inte fått dem innan måndag dvs när jag är tillbaka hemma i Sverige får det bli ett surt telesamtal till Amex...(dock är jag inte direkt i behov av poängen för att förnya mitt EBD....)
 

JimLov

Medlem
Nu har jag fått väntat sedan den 22 augusti på mina och dom har fortfarande inte kommit in.
Överföringsfilen är skapad av Amex men SAS har inte skickat tillbaka att den är mottagen.
Är det någon mer som har problem den här månaden eller är det ett problem specifikt för mig?
 

Kimmen00

Medlem
Nu har jag fått väntat sedan den 22 augusti på mina och dom har fortfarande inte kommit in.
Överföringsfilen är skapad av Amex men SAS har inte skickat tillbaka att den är mottagen.
Är det någon mer som har problem den här månaden eller är det ett problem specifikt för mig?

Exakt samma.. autosweep den 22/8.. ej fått ngt.
 
Toppen