Senaste nytt

När öppnar SAS Lounge på Göteborg Landvetter på morgonen?

Canadien

Medlem
Hej,

Tack för alla svar, nu är det fastställt på alla sätt och vis! :). Skulle ni säga att det är "OK" att sticka in 10 minuter för att göra sig några smörgåsar och en kopp kaffe att ta med sig på planet? (Finns det takeaway-koppar?) Jag ser inte hur vi kommer hinna sätta oss och käka på plats om vi måste vara vid gaten 20 min innan vilket blir 05:45, och då behöver vi troligen lämna loungen 05:40.
Är det verkligen värt att stressa igenom loungen med småbarn i ottan för att få tag i en ostmacka som kostar 8kr att tillreda själv i hemmets lugba vrå. Kaffe får du ju ombord?
 

Agö

Medlem
Någon som har en skylt på Arlandas lounge också?
Här kommer SAS Lounges, Terminal 5:
6392ccc1ffee93f02c04f2a3b2c2eaa8.jpg
 

Volatyle

Medlem
Är det verkligen värt att stressa igenom loungen med småbarn i ottan för att få tag i en ostmacka som kostar 8kr att tillreda själv i hemmets lugba vrå. Kaffe får du ju ombord?

Alla är vi väl olika, nu vill jag inte stressa igenom loungen för att spara 8kr utan egentligen för att spara tid och problem av precis den anledningen du beskriver. Jag vet inte om du har småbarn själv, men att dra upp dom kl 04 med allt vad det innebär och ta sig till flygplatsen så är det (åtminstone för mig) GULD värt om jag kunde slippa ställa mig och göra frukost hemma utan bara gå in i loungen och bre mig några smörgåsar för att sedan äta på planet utan att behöva tänka på att duka av eller städa efter mig. Vi kommer ha en tillräckligt utmanande morgon så att kunna förenkla det momentet ser jag som en enormt stor fördel.

Vol
 

Canadien

Medlem
Alla är vi väl olika, nu vill jag inte stressa igenom loungen för att spara 8kr utan egentligen för att spara tid och problem av precis den anledningen du beskriver. Jag vet inte om du har småbarn själv, men att dra upp dom kl 04 med allt vad det innebär och ta sig till flygplatsen så är det (åtminstone för mig) GULD värt om jag kunde slippa ställa mig och göra frukost hemma utan bara gå in i loungen och bre mig några smörgåsar för att sedan äta på planet utan att behöva tänka på att duka av eller städa efter mig. Vi kommer ha en tillräckligt utmanande morgon så att kunna förenkla det momentet ser jag som en enormt stor fördel.

Vol
Jo, har ett par stycken. Jag hade gått upp 3 minuter tidigare och brett mackor hemma att ta med. Barnen hade jag väckt 20 min innan taxin kommer. Men som du säger, alla barn/familjer är olika så gör det som passar dig bäst. Ingen kommer att fängsla dig för att du tar med ett par mackor ut ur loungen. Engångsmuggar brukar finnas för kaffe.
 

Volatyle

Medlem
Sen är det inte heller en nackdel att frukosten i loungen är mångt mycket trevligare, färskare och innehållsrikare än vad mina egna frukostar hemma nånsin blir.. ;-). Ska jag kopiera *den* frukosten så är det inga tre minuter... Bara inhandlingen tar ju en timma..
 
Toppen