Senaste nytt

När öppnar SAS Lounge på Göteborg Landvetter på morgonen?

Volatyle

Medlem
Tack för erbjudandet men jag vill inte orsaka extra moment för varken dig eller piloten. Regardless kommer jag isåfall fortfarande ha olika information där kortet säger något och SAS hemsida något annat så jag provar helt enkelt ringa.
 

olo

Medlem
SAS säger 1h som någon form av schablon. Vi som är på Landvetter alldeles för tidigt alldeles för ofta säger att Swedavias info stämmer. Vad är frågan?
 

Agö

Medlem
Tack för erbjudandet men jag vill inte orsaka extra moment för varken dig eller piloten. Regardless kommer jag isåfall fortfarande ha olika information där kortet säger något och SAS hemsida något annat så jag provar helt enkelt ringa.
Jag förklarade ju ovan att detta inte gäller för t ex en stor lounge som Köpenhamn. På sommaren har SAS alltså ett antal egna flighter som går före kl 6 på morgonen. Detta innebär inte att loungen öppnar före kl 5 - så är det bara inte.

Hur som helst, samme polare landar redan om några timmar så då kommer ett foto.
 

Volatyle

Medlem
Jag förklarade ju ovan att detta inte gäller för t ex en stor lounge som Köpenhamn. På sommaren har SAS alltså ett antal egna flighter som går före kl 6 på morgonen. Detta innebär inte att loungen öppnar före kl 5 - så är det bara inte.

Hur som helst, samme polare landar redan om några timmar så då kommer ett foto.
Loungen på Arlanda öppnar 0500 så jag vet inte jag... (med förbehållet såklart att även denna info är felaktig).
 

thh

Medlem
Jag har två olika information just nu. SAS hemsida säger 60 min innan första avgång, swedavia säger 0530. Vilken av dessa som är korrekt kan jag inte avgöra men din ton var inte den trevligaste jag mött idag.

Du har fått tydlig och med största sannolikhet korrekt information flera gånger men fortsätter envisas med "men det stämmer inte för det står faktiskt 60 min". Det är sant.

Det står också "Avvikelser kan finnas pga av lokala avtal"

Man kan vara trevlig, men om budskapet inte riktigt sjunker in tar de flesta till en tydligare metod. Acceptera att du har fått ett svar, och SAS kommer inte säga "ojdå, då ska vi öppna en timme tidigare bara för att du ber oss så snällt".
 

Agö

Medlem
Loungen på Arlanda öppnar 0500 så jag vet inte jag... (med förbehållet såklart att även denna info är felaktig).
Den öppnar kl 5 för att SAS har regelbundna (läs hela året och i princip varje dag) flighter som går kl 6 eller till och med tidigare. Det är inte svårare än så.
 

Volatyle

Medlem
Du har fått tydlig och med största sannolikhet korrekt information flera gånger men fortsätter envisas med "men det stämmer inte för det står faktiskt 60 min". Det är sant.

Det står också "Avvikelser kan finnas pga av lokala avtal"

Man kan vara trevlig, men om budskapet inte riktigt sjunker in tar de flesta till en tydligare metod. Acceptera att du har fått ett svar, och SAS kommer inte säga "ojdå, då ska vi öppna en timme tidigare bara för att du ber oss så snällt".

Jag ber om ursäkt om min vilja att verkligen få rätt information uppfattas som att jag inte vill ta in era budskap. Jag vill också understryka att jag de facto fått svaret '60 min innan avgång' i denna tråden så det är såklart svårt för mig att avgöra om det är mer rätt eller mer fel än vad nästa person skriver. Kanske är detta en barnlek för Er som hänger här och vet precis vem som alltid har rätt och alltid har fel, men för mig som 'lekman' på forumet, om jag får uttrycka mig så är det givetvis inte helt trivialt.

Att du sedan på helt på egen hand stipulerar att jag vill att SAS ska rulla ut den röda mattan för min skull och "ändra" deras arbetstider den dagen jag ska flyga bara för jag försöker förstå diskrepansen mellan SAS hemsida och Swedavias hemsida i öppettiderna tycker jag är både orättvist och fördomsfullt.

Vol
 

Agö

Medlem
@Volatyle : färskt foto.
a9b76d1396a768d55c4608e4bbcb0527.jpg


Foto: #FreeChristian_R
 
Last edited:
Toppen