Senaste nytt

När öppnar SAS incheckning i Los Angeles?

FredLind

Medlem
Är det någon som vet när SAS öppnar sin incheckning på LAX? Med bränder och trafiken varandes som den är, vill man ju vara i god tid (och ha möjlighet att kolla in Star Alliance-loungen) men vill inte behöva stå i incheckningshallen utan att kunna komma vidare i systemet.
 

pqvst

Medlem
Sist jag flög från NRT frågade jag SAS kundtjänst när incheckning öppnar. De sa 3 timmar innan boarding. MEN när jag kom till flygplatsen så stod det att incheckning först öppnade 3 timmar innan avgång. Så jag skulle nog räkna med 3 timmar innan avgång (om ingen annan kan bekräfta något annat).
 

Canadien

Medlem
4h på LAX, iallafall förra januari. Jag tänkte vara i tid för att knipa en av de sista businessplatserna för poäng men tji fick jag när jag kom dit 3h15 innan avgång, då var de slut sedan 40 min sade checkinpersonalen.
 

FredLind

Medlem
Med bränder i trakten och trafiken i åtanke startade vi tidigt, vilket naturligtvis gjorde att trafiken var OK, att vi hittade en mack direkt, att det gick som tåget att lämna igen hyrbilen och att det var en buss till temi alerna som gick tio sekunder efter det att vi satte oss. Därmed fick vi vänta i en halvtimme innan incheckningen skulle öppna, 10.10 enligt monitorerna, 10.20 i praktiken, således c:a 4 1/2 timme innan avgång. Med fast track i security var vi i Star Alliance-loungen 10.45 efter ett litet gininköp. Trevlig lounge med visserligen brandy från Kentucky som cognacssubstitut men en klart drickbar Mumm Napa som champagnesubstitut. Bra matutbud dessutom. Återkommer om huruvida Kentuckiner kan göra brandy eller inte, men förväntningarna är i malleolnivå (fotknölarna).
 

FredLind

Medlem
Farhågorna besannades. Hur mycket Jaques Bonet än försöker slå mynt av sitt franskklingande namn, så var Kentucky den ledtråd man skulle ta fasta på. Vedervärdig, finkelstinkande, sötad tvättsprit, om än med acceptabel färg (säkert E150-inducerad). Undvik till varje pris! Dessutom smakade Colan från maskinen klor. Får hålla mig till annat...
 

proxie

Medlem
4h på LAX, iallafall förra januari. Jag tänkte vara i tid för att knipa en av de sista businessplatserna för poäng men tji fick jag när jag kom dit 3h15 innan avgång, då var de slut sedan 40 min sade checkinpersonalen.

Åkte hem i fredags, och kan verifiera att de öppnar på minuten 4h innan.

Det som var intressant var att de "stängde" taxfree 1h innan avgång, dvs. de fick inte sälja varor till passagerare på SK940 när det passerat 1h till avgång. Jag är ingen shoppare så jag är dålig på shopping-regler, men jag tycker att detta var underligt. Är detta vanligt förekommande?

/prox
 

FF#1

Medlem
Åkte hem i fredags, och kan verifiera att de öppnar på minuten 4h innan.

Det som var intressant var att de "stängde" taxfree 1h innan avgång, dvs. de fick inte sälja varor till passagerare på SK940 när det passerat 1h till avgång. Jag är ingen shoppare så jag är dålig på shopping-regler, men jag tycker att detta var underligt. Är detta vanligt förekommande?

/prox

Är inte LAX en sån flygplats i USA som levererar taxfree till boarding? dvs man får inte bära runt på den inne på flygplatsen?
 
Toppen