När öppnar SAS Check-In i Chicago för SK944?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av joemume, 8 Juni 2014.

1. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hello!
    Är på väg hem från Chicago imorgon och undrar om nån har koll på öppettiderna på SAS-incheckning på O´Hare?
    SK946 går ju 16.25, så kommer man innan dess så antar jag att man kan checka in då. Men stänger de mellan 946:an och 22.05-avgången med SK944? Om ja, när öppnar de i så fall igen under kvällen?

Det är så jordens sällan man faktiskt behöver checka in i Chicago att trots hundratals byten på ORD så har jag aldrig behövt inhämta denna information tidigare och eftersom vi har late-checkoutmöjlighet från Radisson BLU så vore det smidigt att inte behöva vara där redan 16.00...

Tacksam om någon har mer information om öppettiderna!

2. NotRyan

NotRyan Medlem

CHI GROUND SERVICES

CHECK-IN TERMINAL 5, O'HARE AIRPORT
    International dialling code +1-773- Phone number
    Business class / Economy Extra
    Economy class 60 min before departure
    90 min before departure
    SAS Self Service Machine Not Available

Opening hours for SK946
    1315-1700
    Opening hours for SK944
    1915-2300

Fast Track Security
    Available for EBP, EBG, SAS business and SAS Plus passengers
    LOUNGE
    SAS Business Lounge
    Between Gates M-13 and M-15

Opens MON, WED, FRI, SAT and SUN 0800
    Opens TUE and THU 1200
    Closes approximately 30 minutes before
    the last scheduled SAS departure.

Last edited: 9 Juni 2014
    1 person likes this.
  3. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lysande! Stort tack för informationen!

4. mha321

mha321 Medlem

SAS self service machine finns inte, som det står, men däremot finns det flygplatsens egna maskiner som kan printa boarding kort åtminstone (kan vara så att det bara går om man inte har incheckat bagage). Jag fick använda det en gång tidigare i år när jag hade lång transfer och inte hade fått ut boarding kort vid förste a incheckning. (loungen var däremot öppen)

5. MrB

MrB Medlem

Har bara flugit via ORD en gång sedan de byggde om säkerhetskontrollen, men då såg jag inte röken av någon Fast Track efter snubben som kollar pass/boardingkort. Finns det mer än en kontrollpunkt på T5?

Kön i den "vanliga" kontrollen var så pass kort när jag var där att jag inte brydde mig om att leta, men det kan ju vara bra att veta var den finns nästa gång.

6. mha321

mha321 Medlem

Det finns en kö till vänster om den vanliga. De går ihop vid pass/bp-kontrollen, efter den är det samma kö, men det är en egen "fålla" dit fram. Men om kön existerar även framför den (vilket är beroende på tid skulle jag tro - jag kom dit rejält för tidigt, och då var det rätt lång tid) så tjänar man en hel del.

1 person likes this.
  7. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är en rad bredvid den vanliga. Funkar utmärkt, tog 3min genom säkerhetskontrollen för 2v sedan.
    Den vanliga kön var riktigt lång och hade säkert tagit minst 30min.

1 person likes this.
  8. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jasså! Jag är också på Radisson BLU. Har varit har sedan i onsdag. Åker du idag (9)?

9. MrB

MrB Medlem

Ok, tack för infon! Det var så jag uppfattade det på plats med.

Visst sparar man lite tid med separat kö fram till pass/bp-kontrollen, men känns lite som semi-fast-track när man inte har en egen fålla efter den...

10. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jajamen, då har vi gått om varandra! Bott sedan torsdag och checkade ut från Radisson BLU idag. Flyger hem med SK944 till CPH (vidare till ARN med anslutning).

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!