Senaste nytt

När är det bra tid att åka till Shanghai?

agehall

Medlem
Så, nu var resan bokad. Nu är det bara boendet som måste lösas. Jag har kikat lite på Radisson, men det kändes dyrt och de hade inga 241 eller 442 erbjudanden, så det går nog bort.

Kvar blir väl då i princip SPG och Hilton. Tittar lite på https://www.starwoodhotels.com/preferredguest/property/overview/index.html?propertyID=1716 som jag tycker verkar ligga rätt bra till, men jag har ingen koll på vart man egentligen vill vara i Shanghai. Så, vad föreslår folk ifall man vill shoppa en del och kanske se sig om lite?

Hur tar man sig runt? Är det taxi som gäller eller åker man tunnelbana?
 

David

Medlem
När blir det du åker?
Hur länge skall du vara borta?

Jag hänger oftare på Puxi än Pudong men det går ju rätt smidigt att ta sig över med t.ex. tunnelbana eller taxi beroende på tidpunkt. Själv åker jag mycket mer taxi än tunnelbana. Det finns att göra på båda sidorna så det spelar nog inte direkt någon större roll var man bor.
 

henrik l

Medlem
Så, nu var resan bokad. Nu är det bara boendet som måste lösas.

Så, vad föreslår folk ifall man vill shoppa en del och kanske se sig om lite?

Hur tar man sig runt? Är det taxi som gäller eller åker man tunnelbana?

Du får väl ta Hyatt i Jin Mao, eller i "Kapsylöppnaren", då har du bra utsikt:)

Taxi är ju mycket billigt, men som David säger så beror det på tidpunkt, så man undviker morgon och kvällsrusning.

När det gäller attraktioner ska du definitivt ta dig en tur i "The Bund Tunnel". Två saker fascinerar mig med den tunneln. Först verkar designern ha haft magiska svampar eller några andra kemikalier i käket när idén kläcktes. Än mer fascinerande är hur man lyckades få finansiering till projektet.
 

agehall

Medlem
Det blev en vecka i mitten av november. Åker ut torsdag em och hem onsdag veckan därpå. Jag hade gärna varit borta lite längre, men jag kommer inte att ha tid till mer och så får man ju rätta sig efter när det finns plats i C...

Vad är "Kapsylöppnaren"?
 

David

Medlem
Oj, dubbelpost...

November är nog inte helt fel, brukar hålla sig ganska bra i värme vad jag vill minnas, kanske runt 15-20 under dagarna och med lite sol blir det ju kanon!
 
Last edited:

Randy Marsh

Medlem
Ser ut att ligga på ca 3700 kr/natt på Park Hyatt, inte direkt billigt...

Ska kanske också till Shanghai i början av sommaren eller i höst, en eller två dagars stopover på väg till Ulsan i Korea där jag ska hälsa på en kompis. Tar gärna emot tips om bra hotell jag med :)
 

henrik l

Medlem
Det är ju lite saftigt och bo där, men både ställena, Jin Mao och "Kapsylöppnaren" har barer högst upp. I Jin Mao (Grand Hyatt) får man byta hiss ett par gånger för att komma tiill baren som heter Cloud 9. Men börja med att åka upp till hotellet och ta INTE den publika hissen som går till något utsiktsdäck och kostar en 100-lapp. I "Kapsylöppnaren" Park Hyatt, tror jag att baren heter "Living Room", rätta mig om jag har fel. Vad jag minns kunde man ta sig i princip direkt upp till den. Lite små-cool design, men jag vill minnas att skyltningen till hotellet var mycket diskret.
 

Ubbe

Medlem
Åker dit 29/5 och då blir det Radisson Blu World. Ligger rätt. Bra hotell med suverän frukost och en bra restaurang i tornet brevid. Firar silverbröllop under tiden vi är där :) Kommer att maila före vi kommer dit och boka kyld champagne med jordgubbar och chokladpraliner på rummet för att fira händelsen. Hoppas givetvis på bra uppgradering med tanke på detta.
 
Toppen