Senaste nytt

MyTaxi finns nu i Stockholm

lephantome

Medlem
Jag hade förbokat en till Arlanda 01.00 i natt. Taxikön var hundra meter lång men allt funkade med förbokningen. Fräsch Merc E-klass, han körde på GPS och resan kostade 270 kr inkl 10% dricks jämfört med ca 750 med flygtaxi.
 

Mediana

Medlem
Tänkte jag skulle göra ett försök och använda appen nu, men den ändrar inte priset enligt gällande Kampanj. Stockholms innerstad - Arlanda. @lephantome Hur såg det ut för dig i appen?
 

Berglund

Medlem
@Mediana Den ändrar priset när du kommer fram och föraren avslutar körningen. När du ska betala får då välja om du vill betala via appen (och få 50% rabatt) eller betala direkt i bilen och betala fullt pris. Erbjudandet gäller bara för betalning i appen, så se till att ha fulladdat batteri i din telefon.
 

Mediana

Medlem
@Mediana Den ändrar priset när du kommer fram och föraren avslutar körningen. När du ska betala får då välja om du vill betala via appen (och få 50% rabatt) eller betala direkt i bilen och betala fullt pris. Erbjudandet gäller bara för betalning i appen, så se till att ha fulladdat batteri i din telefon.

Okej, för jag har redan valt att betala med kortet jag lagt in. Står fortfarande att fasta priset är 470, men får väl se vad om händer när jag kommer fram. En förare har i alla fall tackat ja till körningen nu :)
 

Mediana

Medlem
Ja, men det gick väl sådär :)
I morse ångrade jag mig bittert att jag valt taxin så förbaskat tidigt. Tänkte skjuta fram den, sova en halvtimme och skippa den där frukosten i loungen jag planerat. Visar sig att den möjligheten inte finns. Det går bara att avboka helt. Lät det därför vara. Föraren var där på tid och mycket riktigt, en fin och ren Mercedes. Själva körningen var väl sisådär. Brände nästan ett rödljus på Valhallavägen. Stannade på övergångsstället i sista sekund. Längre nere på Valhallavägen vid grillkiosken Tullfiltret var det rött, då valde föraren att ta bussfilen som inte har några trafikljus. Vet med säkerhet att det absolut inte är tillåtet.
Sen vid Norrtull väljer han fel fil vid rödljuset, märker det och vrider bilen 90 grader och kör över två filer bort. Jaja, ingen trafik så här tidigt på morgonen, så inte särskilt trafikfarligt i sig. E4an upp var lite filbyte fram och tillbaka utan blinkers men annars helt ok.
Väl framme så gick det däremot inte att betala med det förregistrerade kortet. Det blev kontant 470kr, fick kvitto i mailen. Dubbelkollade om jag verkligen gjort ett misstag men kortbetalning är förvalt. Innan ni nu tror att du klart jag gjort fel, så kan jag berätta att jag användartestar appar för just den här saken. Föraren berättade att jag inte var den första det hänt för. Han hade en lista med kunder det inte fungerarat för och han berättade därför att han inte får betalt. Kunderna hävdar fel i appen och MyTaxi hävdar kundfel.
Tänkte maila dem nu genom mailen de själva anger, men visar sig att den är felaktig. Finns ingen mottagere. Räknar inte med att det här kommer lösa sig, så får swisha föraren pengar.
 

Juraj

Medlem
Åkte mytaxi igår från Kungsholmen till Arlanda. Förbokade tre dagar innan. Det tog väldigt lång tid innan en förare accepterade körningen (kan vara p.g.a. att vi behövde bilbarnstol). En timme innan vi skulle bli upphämtade ringde föraren och på dålig engelska hävdade fel i appen och att jag skulle boka av och boka om. Vilket jag gjorde, och inom 15 minuter efter ombokningen accepterades och avvisades körningen flera gånger. En halvtimme innan upphämtningstiden fick jag se i appen vilken förare som ska komma, men det stod att han skulle komma om 15 minuter (dvs. 15 minuter tidigt). Vi var redo så det var inget stort problem. 5 minuter innan han skulle komma märkte jag i appen att han var på väg ifrån oss. Jag hittade inget sätt att kontakta honom. Kl. 14 (när vi skulle hämtas) ringde han och frågade om vi fortfarande var intresserade av körningen, vilket vi var. Han kom cirka 10-15 min försenad. Och han hade ingen bilbarnstol utan bara booster vilket var ok då våran dotter uppfyller kraven för booster, men det är ju inte lika säkert som en bakåtvänd bilbarnstol. Själva körningen var ok och betalningen var smidig (vi fick 50% rabatt enligt gällande kampanj). Sammanlagt känns tjänsten väldigt opålitlig och jag kommer inte nyttja den framöver.
 

Agö

Medlem
Åkte mytaxi igår från Kungsholmen till Arlanda. Förbokade tre dagar innan. Det tog väldigt lång tid innan en förare accepterade körningen (kan vara p.g.a. att vi behövde bilbarnstol). En timme innan vi skulle bli upphämtade ringde föraren och på dålig engelska hävdade fel i appen och att jag skulle boka av och boka om. Vilket jag gjorde, och inom 15 minuter efter ombokningen accepterades och avvisades körningen flera gånger. En halvtimme innan upphämtningstiden fick jag se i appen vilken förare som ska komma, men det stod att han skulle komma om 15 minuter (dvs. 15 minuter tidigt). Vi var redo så det var inget stort problem. 5 minuter innan han skulle komma märkte jag i appen att han var på väg ifrån oss. Jag hittade inget sätt att kontakta honom. Kl. 14 (när vi skulle hämtas) ringde han och frågade om vi fortfarande var intresserade av körningen, vilket vi var. Han kom cirka 10-15 min försenad. Och han hade ingen bilbarnstol utan bara booster vilket var ok då våran dotter uppfyller kraven för booster, men det är ju inte lika säkert som en bakåtvänd bilbarnstol. Själva körningen var ok och betalningen var smidig (vi fick 50% rabatt enligt gällande kampanj). Sammanlagt känns tjänsten väldigt opålitlig och jag kommer inte nyttja den framöver.
Shit, vilket tålamod du har. Jag hade blivit vansinnig.
 

Juraj

Medlem
Jag ville verkligen testa tjänsten och vi hade en bra tidsbuffert då vi reser med barn. Men ja, jag började leta efter alternativ så fort jag insåg hur opålitlig det var. Och som sagt, det var första och sista gången jag nyttjade tjänsten.
 
Toppen