Multi City bokning SAS Hemsida.

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av fredrik996, 14 Juni 2014.

1. fredrik996

fredrik996 Medlem

Hejsan

Jag kanske är för dum eller så går det helt enkelt inte.
    Jag har ju för avsikt att fara till USA i höst med kompisar.

Skulle vilja boka på typ detta sätt i en och samma biljett med SAS över atlanten.

Arlanda-New York typ 4:e November
    New York - Miami/Fort Lauderdale 9-10 November
    Sen hem från Fortet eller Miami till Arlanda kring 18-19nov

(syftet med resan blir att mysa på NYC i några dagar sedan ner till Miami Homestead och se NASCAR Finalen som körs där)

Men på sa hemsida verkar det inte gå att boka allt detta på en och samma biljett.
    Man får vända sig till 3e parts resebyrå typ för att få detta.

Ber om ursäkt om detta kan vara en dubbeltråd men jag hittade ingen liknande vid sökning......

2. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu kan ´jag inte SAS hemsida något vidare men ring till SAS vid bokning även om du bygger resan på annan sida typ Mrjet, Expedia är mitt råd.

4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför samma biljett? Är ofta ganska svårt att hitta den typen av resa till ett vettigt pris på en biljett skulle jag säga.

1 person likes this.
  5. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan boka arlanda-NYC och Miami-Arlanda som en open jaw (hem från annan ort) på SAS hemsida, det ska inte vara några problem. Sedan bokar du inrikesresan separat, som sagt kan du nog hitta bättre priser totalt och det finns ingen direkt anledning att den måste vara på samma biljett (vad jag kan tänka mig iallafall).

6. fredrik996

fredrik996 Medlem

Jag kom ju på det, då kan man dessutom boka New York - Florida från LaGuardia på egen resa.

7. obs

obs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    JetBlue Airlines kan anbefales på rejsen New York - Fort Lauderdale, hvis ikke det lige skal være en Star Alliance partner for opsamling af point (United). JetBlue yder rigtig god service ombord, og der er også godt med benplads. Af hvad jeg har oplevet, er det som at flyve med AirBerlin, som jeg også synes yder rigtig god service af en low-cost carrier at være.

JetBlue flyver fra både JFK, La Guardia og Newark.

8. NotRyan

NotRyan Medlem

SAS har ju priser ARN-MIA via EWR där man kan ha stopover, så att köra separata biljetter känns väl sådär...

Men priset kanske blir lägre...?

9. Christiansson

Christiansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag gjorde ungefär samma sak några år sedan använde jag continentals hemsida, numera United.com (vi flög ARN-EWR, EWR-SFO, LAX-LAS, LAS-EWR-ARN) där kan du boka en multiple destinations, bara fylla i flygplatser och datum. Det var också det absolut billigaste jag hittade, vilket som sagt var några år sedan. Det var jättesmidigt och hela trippen kostade ca 10k per person, kommer inte ihåg om jag la in EuroBonus direkt eller om jag gjorde det senare.

10. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tar och blåser liv i denna trådrubrik, någon som hört om SAS har multicity på gång på hemsidan?

Smuffe och Cristoffer Cedergren gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!