MTR Express har inlett biljettförsäljningen Stockholm-Göteborg, kampanjbiljetter från 145 kronor

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av Jacob, 26 Januari 2015.

1. Jacob

Jacob Medlem

MTR Express på Stockholm Central

I helgen påbörjades biljettförsäljningen för MTR Express, det nya tågbolag som senare under våren kommer ge sig in i konkurrensen på sträckan Stockholm-Göteborg. MTR Express introducerar tre olika biljettyper med kampanjbiljetter från 145 kronor. Tågbiljetterna kan bland annat köpas via MTR Express webbsida där man erbjuds 24 timmars öppet köp. Dessutom får man upp en karta…

Se hela inlägget

2. Marcus_R

Marcus_R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just vagnskissen, med utritad färdriktning, är något jag saknat LÄNGE hos SJ.

Jakob Österberg, agehall och bossefin gillar detta.
  3. JoelG

JoelG Medlem

4. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Marcus_R och fcx gillar detta.
  5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg tåget häromdagen på Stockholm Central. Såg riktigt fint ut - även om jag personligen tycker tåg skall ha riktiga lok och vagnar ;)

Jakob Österberg gillar detta.
  6. Marcus_R

Marcus_R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    silwer gillar detta.
  7. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Studenter kan boka resor för 116 kronor enkel väg om man väljer fix. Riktigt bra pris!

silwer och Gus gillar detta.
  8. johan_fbg

johan_fbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som medveten resenär tror jag den krångligare lösningen gynnat mig. Kan ofta välja mina favoritplatser och gissar det till stor del beror på att merparter bara accepterar den platsen de fått automatiskt samt tycker det verkar krångligt att ändra/inte vet hur.

9. JoelG

JoelG Medlem

Lägger inga värderingar om vilket som är bäst men uppfattade det som att Marcus_R inte visste att vagnskiss finns även hos SJs snabbtåg. Tycker själv att MTRs lösning är intressant. Värt att nämna att platsreservation endast ingår för "FIX" under en introduktionsperiod. Därefter så är det biljettypen "FLEX" man bör köpa för att välja stol.

Har kollat lite på reglerna och det finns några saker man bör vara medveten om: Endast ett bagage får tas med, endast ersättning vid försening enligt EU-reglerna vilket i vissa fall är mycket lägre än SJs.

Last edited: 26 Januari 2015
    Gus, Marcus_R och Nemo gillar detta.
  10. perhall

perhall Medlem

Vagnskiss har väl funnits i alla tider hos SJ? Jag kan iofs alla platser "i huvet" och det är lätt att googla till sig. Men det finns en länk också.
    Just nu billigare hos MTR att köpa en extra biljett och välja sittplats än att köpa seat block...
    Intressant idé att inte ha 1 klass. Jag trivs inte så bra i 2 klass när jag ska jobba eller softa så jag åker nog med SJ även i fortsättningen..

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!