MR för att nå frequent traveller?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Bryant, 15 November 2015.

1. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så nära men ändå så långt borta!

ImageUploadedByTapatalk1447627446.248020.jpg

Året är snart slut och med en annan bokningsklass på senaste resan så hade detta varit löst.

Får se om jag kan övertala personen i fråga att göra en MR. Jag tror inte jag kommer att lyckas!

Men jag tar gärna emot tips på enkla och billiga sätt att få de sista 1100 poängen.

011430121 gillar detta.
  2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så går det om man är omedveten resenär.

Det låter lättare med tre segment. Bara ta valfri stad i Europa, via FRA. Du kan ju erbjuda dig att följa med som reseledare :)

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Omöjligt att köpa miles hos Miles&More.

4. SAS A klass (billigaste SAS Plus bokningsklass) ger 750 miles per sträcka inom Europa och Norden så bör du kunna hitta en sådan resa t ex Hamburg, Berlin för ca 2.000 SEK.

Miles & More - SAS: Earn miles when you fly

Prisexempel till Hamburg.
    Screenshot20151116_01.png

Om du vill göra det under en helg, Stockholm-Göteborg T/R i A klass kostar ca 2.200 SEK inkl. skatter.

telelina, Jakob Österberg, Bryant och 1 annan gillar detta.
  5. pep

pep Medlem

Da jeg mistede min FT status hos M&M blev jeg tilbudt forlængelse af status for 500 euro, hvilket jeg afslog

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte. Värt. Det.

FTL ger inte speciellt mycket och jag skulle nog snarare rekommendera att gå över till Eurobonus och skaffa ett AmEx Elite, underförutsättning att personen bor i Sverige då. Då hade det blivit EBG istället för FTL, med råge.

Aurora gillar detta.
  7. Bonden

Bonden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man tänker satsa på Senator nästa år är det vettigt att köra FT nu. Executive Bonus ger 25% mer miles och gör det enklare att nå Senator.

palmen gillar detta.
  8. Rebel

Rebel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är M&M i motsvarande EuroBonus ?? Det är ju första steget. Men om man ska använda det i Lounge och få med baggages och tjäna poäng. Så är det som EBS eller kan man jämföra det mot högre EuroBonus värde ??

9. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns ingen bra motsvarighet inom EuroBonus. Det är som en bättre silver, men man har även tillgång till lounge.

10. pep

pep Medlem

Validity for FT er 2 år mod EBS 1 år, hvis jeg ikke tager fejl. Bagagen er 20 kg ekstra! Ingen loungeadgang i Skandinavien med FT alene

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!