motormännen & AAA

Diskussion i 'Marriott International & Rewards' startad av Falcon71, 27 Februari 2016.

1. Falcon71

Falcon71 Medlem

Hej

är det någon här som är medlem i motormännens riksförbund och testat hotell rabatten på tex Marriott ? alltså AAA rabatten - står att det skall funka men att ibland gäller det bara US AAA medlemmar

hur vet man om det gäller ?

2. Homer

Homer Medlem

Med hotell och speciellt i USA är de knappast några problem

AAA Benefits for International Members Traveling to the United States
    Savings are also extended to members of all international SYC&S® and SYC!® clubs.
    The program offers savings in the
    Welcome AAA Affiliates

Eller titta på respektive hotellkedjas sidor, t.ex Hilkton
    The Hilton Worldwide portfolio of hotels welcomes AAA and international club members by offering AAA discount rates at participating hotels (subject to availability).
    Hilton Hotels & Resorts | AAA

3. Falcon71

Falcon71 Medlem

det är ju väldigt bra! årsavgiften på 485 kr sparar man ju in på en två nätter :)

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, jag brukar ofta rekommendera folk att gå med i Motormännen ifall de ska bo på hotell.

5. Off topic svar
    Många hotell erbjuder också "Senior Citizen Rate".
    Jag bokade åt min gamla chef med Senior Citizen Rate när han reste till Boston.

När det gäller ålder varierar det dock på hotell och på hotell. På vissa hotell är det från 55 år, på vissa är det från 60 år osv.

6. Homer

Homer Medlem

En riktigt stor fördel med AAA och Seniorpriserna är att de brukar vara fullt flexibla/avbokningsbara.

agehall gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!