Motionera medan du väntar på flyget på Åbo flygplats

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Jacob, 3 December 2011.

1. Jacob

Jacob Medlem

Det är en forskare på Åbo universitet som kommit på idén. Han anser att det är dumt att vi spiller tid på att bara sitta och vänta på flygplatserna och att vi skulle kunna använda tiden bättre. Därför har man nu installerat träningsredskap i transithallen på Åbo flygplats som man kan använda medan man väntar…

View the full post

2. Jacob

Jacob Medlem

Det är en forskare på Åbo universitet som kommit på idén. Han anser att det är dumt att vi spiller tid på att bara sitta och vänta på flygplatserna och att vi skulle kunna använda tiden bättre.

Därför har man nu installerat träningsredskap i transithallen på Åbo flygplats som man kan använda medan man väntar för att få lite extra motion. Motionsredskapen kommer inledningsvis finnas under en tre månaders testperiod.

Åbo flygplats erbjuder motion för väntande resenärer | Yle Nyheter | svenska.yle.fi

3. Blir det inte svettigt inför flighten?
    Finns det någon dusch?

4. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känner att jag inte vill att den bredvid mig ska ha kört värsta workouten och inte ha tillgång till dusch innan flyget. Kan förstå ett gym i loungen men inte träningsredskap ute i terminalen.

1 person likes this.
  5. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jo, en bra idé men är sällan klädd i kläder jag vill träna i på flygplats. Mitt träningstips är istället att alltid gå i alla trappor, mellan terminaler, etc. på flygplatser.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!