Senaste nytt

Monocle Travel Top 50 2012

mattssok

Medlem
För några veckor sedan släppte tidningen Monocle sin top 50 lista där de prisar diverse olika reserelaterade saker runt om i världen, alltifrån bästa hotellkoncept till bästa loungen. Jag är nyfiken på vad ni erfarna resenärer tycker om listan, håller ni med eller skulle ni hellre prisa något annat?

Då jag själv främst rest intra europa det senaste året och då främst med SAS till ett begränsat antal flygplatser har jag egentligen bara en åsikt om tvåan på listan gällande Arlanda Express (där jag helt är enig med Monocle).

Listan: http://skift.com/wp/wp-content/uploads/2012/12/monocletop50.jpg (ifall ni vill ha mer kontext till vinnarna så blir det nog till att köpa tidningen)

Film om hur de utvecklade listan: Monocle / Film
 

Henry

Medlem
Notera att tryckfelsnisse har varit framme, punkt 41 skall i stället vara "Best Asian airport: Haneda".
Själv tycker jag det är märkligt att "Best European airport" enbart verkar fokusera på hur det är att byta där, och då förstår jag att HEL toppar. Håller med Monocle om att det i övrigt inte är ett paradis på jorden.
 
Toppen