Senaste nytt

Moment 22?

Nystrom

Medlem
SAS var ganska snabba att hantera detta ärende. Vad som händer är att man överser rutiner för liknande ärenden, dvs när det föreligger ett beroendeförhållande mellan bokningar, i syfte att resenären inte skall komma i kläm eller känna sig övergiven. Sedan var man storsinta att erbjuda EB-poäng som "plåster på såren" vilket emottogs tacksamt. United har ännu inte reagerat. Fungerade det klockrent i Ft Lauderdale så kan ni säkert gissa hur det fungerade på EWR.....
 

Alx

Medlem
Ersättningar, betalning för hotell och andra utlägg baseras ytterst sällan/ så gott som aldrig på att något flygbolag är "schysstare" än något annat. Skillnaden mellan de europeiska och amerikanska flygbolagens olika "generositet" styrs av högst ofrivillig lagstiftning. De europeiska (EU-baserade) flygbolagen regleras i EU:s lagstiftning som är betydligt mer generös än den amerikanska dito. De amerikanska flygbolagen omfattas bara av EU:s lagstiftning när flygningen på något sätt innefattar en EU-destination. Skulle EU flygbolagen kunna, skulle de högst sannolikt snåla in rejält på ersättningarna de också. Se bara på alla försök att lura passagerarna på EU-261/2004 ersättningar i Europa.
 
Toppen