Nystrom
Medlem
Idag blev jag varse vad moment 22 innebär. Kort historia: Resa till USA och Star Alliance NA Airpass inom USA. När det är dags för hemresan så klantar United till det med ett underhållsproblem som försenar flykten med 7½ timme vilket gör att jag inte kommer med den planerade flighten hem trots 5 h connection time. OK, tar kontakt med customer services och blir då upplyst om att det är två separata bokningar och att jag får skylla mig själv eftersom jag inte har genomgående biljett. Hur får jag en genomgående biljett då förutsättningen för att kunna boka ett NA Airpass är att man kommer med ett Star Alliance-flyg till USA? Alltså det blir två bokningar som inte går att få genomgående. Eftersom det inte går att få en genomgående bokning så tar man inget ansvar.
Genom en förstående kille vid United i Ft Lauderdale som tog sig an mitt problem lyckades han tvärtemot alla regler och en Guds ängels hjälp vid SAS Newark boka om mig och familjen till påföljande dag. Dock har jag en massa utgifter som ingen vill ta ansvar för tack vare moment 22....
Jag har en hel del att reda ut med framför allt United men även med "ticketing office" (SAS) . Här finns förbättringspotential...
Genom en förstående kille vid United i Ft Lauderdale som tog sig an mitt problem lyckades han tvärtemot alla regler och en Guds ängels hjälp vid SAS Newark boka om mig och familjen till påföljande dag. Dock har jag en massa utgifter som ingen vill ta ansvar för tack vare moment 22....
Jag har en hel del att reda ut med framför allt United men även med "ticketing office" (SAS) . Här finns förbättringspotential...