Senaste nytt

Modell för en dag

Som typ alla noterat händer det där ganska ofta i just Kina och även jag har fått en känsla av att det ofta är inresta från landsbygden, som ofta aldrig sett en utlänning, som är piggast på att dra fram kameran. Min personliga favorit var när jag och en vän var på museum i Jakarta. Då kom en lärarinna fram och frågade artigt om det var okej att hennes skolklass blev fotograferade med oss. Det var väldigt, väldigt bisarrt. Men kul!
 

jumbooze

Medlem
Vet inte hur många tursitbussar som tog bild på mig i den förbjudna staden, jag stående mitt i gruppen av folk med likfärgade kepsar eller gula flaggor osv... Vore skoj och få se hur många på landsbygden som står och berättar jo då det fanns livslevande laowai's i den förbjudna staden - tittat bara här....
 
För ett par år sedan hade jag en kompis från Tjeckien på besök. Vi strosade runt i Göteborg och vid ett tillfälle så ser jag hur min kompis smyger upp kameran o måttar ett foto från höften. När jag följer med blicken vad det är han försöker fota i smyg ser jag en familj med 2 små barn. Hela familjen är riktiga lintottar, även föräldrarna. Jag började skratta och frågade min kompis varför han ville fota familjen. Fick svaret att "-De är så blonda! Allihopa! Ingen kommer tro mig när jag kommer hem om jag inte har bildbevis." :)
Själv minns jag att jag blev fotad av nån amerikansk turist när jag var i ca 12års-åldern. Var med familjen och firade midsommar på nåt ställe och jag satt i gräset vid midsommarstången med mina blonda långa flätor. Tydligen värt att föreviga tyckte den amerikanska damen :)
 
Last edited:
Toppen