Senaste nytt

Mit indiske eventyr - 24 timer i Singapore Airlines Business Class og Suites [+50 pics]

Tak til alle der har kommenteret og "gillat" - det gør det så meget sjovere at skrive noget, når man kan se at der er nogen der sætter pris på det :D

Overordnet er jeg godt tilfreds med billederne, men der er stadig nogle punkter der kan forbedres. Jeg har taget +- 5.000 billeder i flykabiner og på hotelværelser siden april og når jeg kigger tilbage kan jeg se at jeg allerede er kommet et godt stykke vej.

Hvis man skulle tage næste skridt, så handler det for mig om at blive bedre til at holde kameraet stille, blive bedre til at have lige meget "ramme" rundt om ex. en tallerken, holde kameraet lige, så man ikke har en skæv bordkant som forgrund osv.

Alle der har taget billeder ombord på et fly ved at lyset er noget f*rbandet l*rt! Det giver en del udfordringer når det kommer til eksponering, hvidbalance og kontrast. Det kræver justeringer undervejs og det er desværre ikke altid der lige er tid til det - ex. hvis man tager billeder af et besætningsmedlem der holder en flask er det lidt svært at holde dem hen 5 minutter mens man lige trækker gardiner for, tænder lamper osv. Jeg går lidt med tanken om at tage billeder i RAW istedet for JPG, da det giver lidt flere muligheder for efterbehandling. Det tager dog en del tid som jeg ikke er helt sikker på bruges bedst der.

Hej Christian! Tack för ett väldigt bra och utförligt reportage med bra bilder! Blev tom hungrig av alla matbeskrivningar, kanske du skulle bli krogrecensent:)
Tak, dejligt at du synes om både beskrivelser og billeder! Jeg tror desværre ikke mine smagsløg er til at blive madanmelder sådan rigtigt - så jeg holder mig til flyene :)


Bra skrivet och fina bilder. Gillade mini burgaren :D
Tak! Miniburgeren var genial! Måske skal du gemme lidt EB point til SQ Business ;)

Grym reserapport och härligt att du lyckades boka SQ Business och Suites med LifeMiles. Var det lättare att hitta bonusplatser på kort varsel under sommaren då det är färre som reser i Business/First?
Dejligt at få "reserapports-kungens" stamp-of-approval :D

Jeg har desværre ikke specielt godt styr på hvordan det ser ud, jeg prøvede at tvinge den til at søge på Lufthansa den ene vej, da jeg gerne ville prøve deres nye Business, men der var ingen pladser at finde. Det eneste alternativ jeg fik udover SQ var Thai, men mit indtryk er at der er pladser at finde med SQ T-10 - Der er desværre også en del "phantom"...

Hvis man skal kigge på kabinefaktor så var AMS-SIN ca. 80%, SIN-DEL ca. 35%, DEL-SIN ca. 50% og SIN-LHR ca. 65%


Maten såg helt fantastisk ut, och även om jag själv aldrig beställer kött på flygplan så blev man lite sugen på att testa det nästa gång man flyger ett bättre asiatiskt flygbolag, ifall de lyckas få till köttbitarna rätt. Tycker dock att du borde skriva till Singapore Airlines om situationen vid pass och säkerhetskontrollen i Delhi. Inte OK att du som Suites passagerare ska bli nekad tillgång till fasttrack. :)

Maden var helt fantastisk! Mine oplevelser med kødet er at det er ikke altid det er rødt, men ofte er det rimeligt mørt alligevel selvom det har fået lidt for meget. Jeg synes absolut du skal hoppe på kødet hvis du engang giver det et skud. Det var faktisk her der var den største forskel på Business og Suites, kødet var mørt begge steder, men i Suites var det rødt (og mere mørt).

Jeg har fået en mailadresse jeg kan sende feedback til og jeg nævner naturligvis også det lille miss :)


Bra skriven reserapport och väldigt fina bilder på maten! Man blir sugen på att testa
Tak og tak :) Hvis du vil teste er det bare med at holde øje, vi er nu mindst 3 der har fløjet Suites som award :)

Stort tack för en kul och välskriven reserapport. Kul att höra att allt ifrån bytet i Amsterdam till resan i Suites verkar ha fungerat bra! Singapore Airlines levererar igen.
Selv tak! Min transfer i Amsterdam var super smidig, det er klart en lufthavn jeg vil anbefale over CDG/LHR - selvom jeg fik en god lang gåtur.

Singapore Airliens leverede i den grad, jeg utroligt imponeret over det konstant høje serviceniveau og den utrolige sans for detaljer. Der er en lille mulighed for at jeg har fået nyt favorit-flyselskab :p


Gram rapport med grymma bilder. Jag upplevde ju TPR och suites genom att ha bokat SIN-BOM i F med Lifemiles före dom bytte till 380'n, eftersom suites och TPR stod högt upp på önskelistan. Men kan konstatera att "been there done that" inte gäller inte gäller i den här världen, utan snarare: har man fått smak på det vill man ha mera:cool:

Tak! Det var netop det faktum at du (og Martin) havde booket suites der fik mig til at undersøge muligheden.

Jeg må indrømme at det dårligt nok var på min ønskeliste - jeg troede faktisk ikke rigtigt det kunne lade sig gøre.

Jeg tror vi er helt enige om at "been there don that" kun holder mens man går ud af lufthavnen, ligeså snart man når hjemmet er det "mere vil have mere" der overtager :cool:

Riktigt trevligt reportage. Jag gillar dina små anekdoter, såsom "og priobagage kom næsten ikke til sidst… "
Fina bilder och välbeskrivet. Tänk om man kunde åkt till Delhi, på detta sätt. OK, LH via Munich var mitt alternativ, men det var en tjänsteresa.
Tak, tak og tak! Jeg kan sige så meget at jeg helst ikke rejser til Delhi på andre måder :p Spøg til side, så blev jeg noget overrasket da jeg trådte ud af ankomsthallen. Den massive tilstedeværelse af sikkerhedsstyrker, en utrolig mængde mennesker og følelsen af at have en "målskive" på ryggen var lige på kanten til at blive ubehagelig. Jeg følte mig bestemt ikke utryg, men det er ikke et sted jeg har lyst til at være turist uden en lokal guide.

Lufthansa har i min optik nogle rigtigt gode produkter, både i Economy og i Business - jeg har desværre ikke testet deres First endnu - og det er også mit "universal-valg". Du ved præcis hvad du får, hverken mere eller mindre.

Snyggt reportage Christian och fantastiska bilder! Hoppas Satayerna smakade lika bra som de såg ut.
Tak! Satayerne var rigtigt gode - dog svært at sige om de var bedst i Suiten eller i TPR :p


Fantastisk rapport! Tusen takk for gode bilder og ord.
Tak! Dejligt at høre min tid - og de underlige blikke fra andre passagerer - ikke har været helt spildt :)

Fantastisk rapport!
Tak! Dejligt du synes om den :)

Bra jobbat att fixa SQ Suites som award! Avis :eek:
Ja, det tog lidt tid - jeg nåede at bruge min søgekvote på to konti og så et par timer med captcha... Men det var det værd :D

Fantastisk rapport!
Tak! :)

Spørgsmål og kommentarer er naturligvis stadig meget velkomne - jeg har også mange flere billeder, så hvis der er en detalje du vil se et andet billede af er er en god chance for at det findes :)
 

henrik l

Medlem
Som lite allmän service kollade jag tillgängligheten SIN-BOM i F med Lifemiles f o m idag 3/8 och två veckor framåt. Från tisdag 5/8 t o m söndag 17/8 visar man lediga plaster varje dag.
 
Mit indiske eventyr - 24 timer i Singapore Airlines Business og Suites [+50 p...

Väl skrivet och så får man ett bra tillfälle att fräscha upp sin danska! Bilderna inbjuder verkligen att nu överväga göra denna tur. Passa på när Avianca kör nästa lifeMilesaerbjudande.

Detta får du ett extra plus för - G ger inte något extra på SQ -:):
" Hos SQ findes der to grupper passagerer, Solitaire, PPS, Suites, First og Business - og så andre. *G giver ikke noget videre hos SQ. "
 

palmen

Moderator
Riktigt bra rapport, du verkar ha haft den kungligt uppe i luften.
Nu vet jag vad jag ska göra närmsta dagarna, skriva ihop min rapport med LH F :)
 
Väl skrivet och så får man ett bra tillfälle att fräscha upp sin danska! Bilderna inbjuder verkligen att nu överväga göra denna tur. Passa på när Avianca kör nästa lifeMilesaerbjudande.

Detta får du ett extra plus för - G ger inte något extra på SQ -:):
" Hos SQ findes der to grupper passagerer, Solitaire, PPS, Suites, First og Business - og så andre. *G giver ikke noget videre hos SQ. "
Tak, det kan absolut anbefales hvis livstil og pengepung tillader en smuttur til Singapore / Indien med kort varsel :)

Grym rapport och riktigt snygga bilder, burgaren såg riktigt bra ut också! :cool:
Tak og tak! Burgeren var absolut en positiv overraskelse :)

Riktigt bra rapport, du verkar ha haft den kungligt uppe i luften.
Nu vet jag vad jag ska göra närmsta dagarna, skriva ihop min rapport med LH F :)
Tak! "Kungligt" er det perfekte ord! :)

Det lyder godt! Jeg tror ikke jeg er den eneste der ser frem til at høre mere om LH F ;)
 
Toppen