Senaste nytt

Mit indiske eventyr - 24 timer i Singapore Airlines Business Class og Suites [+50 pics]

Introduktion

Denne rejserapport kræver nok en kort introduktion.

Jeg begynder atter at studere igen 1/9, dvs. de spontane eventyr til mere eller mindre mærkelige steder bliver sat på pause i mindst 5 år, der er altså nu de sidste tosserier skal overståes!

Turen tog så småt form en lørdag aften, dvs lidt over 6 dage før afgang. Jeg sad og søgte vidt og bredt med lifemiles søgeværktøj og tænkte for sjov at søge lidt på pladser i Singapore Airlines First Class. Sørme om der ikke var en plads på SIN-DEL-SIN, om 8 dage.

Det er jo kun halvdelen af turen, jeg bor jo i København, så jeg skal også til Singapore. Wuhu, her var der også et par pladser i Singapore Airlines Business Class, 777 den ene vej og A380 den anden vej. Det kan næsten ikke blive bedre.

På det her tidspunkt er jeg i vild ekstase, jeg løber rundt og ved ikke helt hvad jeg skal gøre… Jeg undersøger visumreglerne for indien, det tager to fulde dage. Dvs. hvis jeg afleverer mandag morgen kan jeg hente det torsdag. Perfekt, det giver mig en hel dags marginal(!)

Jeg vælger dog at slå ideen ud af hovedet, ikke booke noget idag, vente til imorgen aften og hvis pladserne stadig er der så booke der.

Søndag aften er pladserne der stadig, så jeg vælger at slå til. Jeg fortæller mig selv at det er ok at bruge så mange penge nu og her da det er “A once i a lifetime experience”.

For at få visum skal man have fat i en mængede dokumenter, bl.a. skal man vise at man har penge nok til at klare opholdet - jeg har 26 timer så det bør jo gå… Man skal også have en hotelreservation og en flybillet videre.

For at holde omkostningerne nede vælger jeg at booke hoteller for point eller point + cash.

Den MEGET omfattende visumansøgning udfyldes og printes sammen med en mængde andre dokumenter.


Så spoler vi tiden frem til torsdag… Visummet sidder nu i mit pas - it’s go time!

Let pakning overståes hurtigt og jeg er mere klar en nogensinde til at tage afsted.


Flyvning nr 1 København - Amsterdam: SAS Plus
Dato: 26JUL2014
Varighed: 1h 25m
Flytype:CRJ-900
Plads og klasse: 3F, Plus

Billede01.jpg

Ganske almindelig flyvning i SAS plus, business as usual. Lidt surt crew, jeg var sidst ombord og havde 4F, men så at 3DF var ledige så jeg spurgte purseren om jeg måtte sidde på række 3 istedet for. “Næ, du skal sidde lige der hvor du har plads” blev der svaret i en ganske sur tone. Jeg sætter mig på 4F og hun kigger mærkeligt på mig. “Øøøhhh du må godt side på 3F alligevel”. Tak.

Billede02.jpg

Planmæssig afgang og servering af morgenmadsæske, som sædvanligt sprang jeg æsken over og spurgte efter smoothie, healthbar og vand. Efter 10 minutter fik jeg med en lettere anstrengt mine serveret vand og smoothie. Jeg vidste jeg havde en god lang flyvning i SQ business foran mig, så jeg orkede slet ikke at spørge efter min healthbar eller andet.

Billede03.jpg

Normalt er jeg meget tilfreds med SAS, men har var et crew der tydeligvis havde et attitude problem, men fair nok, det er ikke mig der bliver arbejdsløs når festen slutter…

Landing 10 minutter før planlagt, hvilket også blev råbt over højtaleren, men med næsten 25 minutters taxi til vores gate var vi alligevel 15 minutter for sent på den.



Flyvning nr 2 Amsterdam - Singapore: Singapore Airlines Business Class
Dato: 26JUL2014
Varighed: 12h 35m
Flytype: Boeing 777
Plads og klasse: 15K, Business

Efter en smidig transferproces på Amsterdam Schiphol, der indbar en paskontrol, en længere gåtur og en sikkerhedskontrol ved gaten var det tid til ombordstigningen.

Billede04.jpg

Jeg var blandt de første ombord og afleverede mit boardingkort ved døren hvor en Singapore Girl viste mig min plads. Man jeg elsker det venstresving. Som en hver anden BusinessClass’er havde jeg naturligvis gjort mit forarbejde grundigt og havde derfor en god ide om hvad jeg ville opleve. Gæt om jeg alligevel blev overrasket. Sædet Singapore Airlines tilbyder i den seneste udgave af deres interkontinentale business class er et af de bredeste i industrien. Holy f*cking sh*t det er bredt!

Billede05.jpg

Ved sædet ventede en menu og et sæt støjreducerende høretelefoner af mærket Phitek. Kort efter blev der serveret drinks, der var mulighed for at vælge mellem flere forskellige alkoholfrie alternativer og champagne. Jeg fik et glas Bollinger og et glas vand. Kort efter kom der også et varmt håndklæde - og vi har endnu ikke forladt gaten. Der blev også taget bestillinger til første drink når vi var kommet i luften, for mig faldt valget på en klassiker - en Singapore Sling.

Efter vi var kommet i luften blev der delt natbriller, og sokke-sko ud. Personligt foretrækker jeg at få et rigtigt amenity kit, men SQ’s valg med at have et udvalg på toiletterne fungerer ganske udemærket. Som en lille detaljer kan det nævnes at der bl.a. var L’Occitanne produkter på toilettet.

Efter der var blevet serveret drinks kom første ret på menuen, Satay - en SQ signatur ret. Der blev serveret både lam og kyllinge satay med krydret peanut sauce, løg og agurk. Satayen smagte glimrende og portionsstørrelsen var passende.

Billede06.jpg

Herefter fulgte en forret med laks og krabbesalat, hertil et glas hvidvin.

Hovedretten havde jeg forbestilt fra SQ’s Book the Cook side. Hovretten var et grillet oksefillet med kartoffelgratin og sauterede grøntsager, hertil pebersauce. Retten var ganske udemærket og absolut i den gode ende af hvad jeg har fået før, kødet var desværre lidt overstegt, men stadig rimeligt mørt. Til hovedretten fik jeg et glas rødvin.

Billede07.jpg

Næstsidste servering var dessert, der var to valg æblekage og en kraftig chokolade kage. Som en med stor hang til søde sager, spurgte jeg om der var mulighed for at prøve begge - “Naturligvis, hvilken vil du have først?” Æblekagen var rigtig god, en sprød bund, en god smag af kanel og lidt nødder på toppen der gav lidt ekstra bid. Chokoladekagen var lige til den kraftige side, men ribsene komplimenterede den godt og var med til at tøjle den meget kraftige chokoladesmag.

Billede08.jpg

Måltide blev afrundet med en cappucino, der var okay men ikke noget specielt, og et udvalg af chokolad pralineer.

Planlagt landingstid var 05:50+1 valgte jeg at få lavet sædet om til en seng. Der sker ved at ryglænet foldes frem og man således får en helt flad seng med en ret fornuftig madras. Ganske komfortabel men måske til den korte side hvis man er højere end 185 - heldigvis ikke et problem jeg har…

Billede09.jpg

Efter et par timers søvn var vågnede jeg og kunne mærke en lille sult komme snigende - godt der er en snackmenu. Valget faldt på en ciabatta sandwich med kyllingsalat, godt brød og tilpas krydret kyllingesalat der ikke var for fedtet. Snacken blev skyllet ned med en Cola Zero.

Snacken blev indtaget mens sædet stadig var i senge-stilling, hvilket fungerede ganske fint da bordet kan hæves lidt så man stadig har plads til benene.

Efter snacken og lidt film var det tid til lidt mere søvn i den ganske komfortable seng.

Morgenmad blev serveret ca. to timer før ankomst og bestod af tre retter (der var flere valgmuligheder til hver ret) Først frisk frugt, dernæst Birchermüesli og til slut en omelet med pølser, stegte svampe og en ret god hashbrown. Til morgenmaden blev der serveret friskpresset
appelsinjuice samt kaffe og the.

Billede10.jpg

Ankomst +- til tiden, deboarding og immigration forløb smidigt.



Hilton Singapore
Dato: 28JUL2014
Antal nætter: 1
Værelse: King Executive Room

Jeg tog en taxa til hotellet og ankom omkring kl 06:45, check-in var smidigt og jeg fik lov til at vente i loungen indtil mit værelse var klar. I loungen fik jeg en kop the og lidt mere morgenmad, omkring kl 08:00 spurgte jeg efter mit værelse og loungeværtinden ville tjekke op på det. Omkring kl. 08:30 var mit værelse klar. Perfekt. Så kunne jeg få lidt mere søvn inden det var tid til at udforske byen.

Billede11.jpg

Billede12.jpg

Billede13.jpg



Flyvning nr 3 Singapore - New Delhi: Singapore Airlines Suites Class
Dato: 28JUL2014
Varighed: 5h 10m
Flytype: Airbus A380
Plads og klasse: 1A, Suites

Omkring kl 13 tog jeg en taxa fra Hilton til terminal 3 på Singapore Changi lufthavn. Ofte starter premiumoplevelsen når man foretager venstresvinget under ombordstigningen, når man flyver SQ Suites er venstresvinget allerede foretaget før man når terminalbygningen. SQ har en speciel indgang til en lille del af Terminal 3 der er afskærmet fra det øvrige og har egen immigration. Check-in blev foretaget hurtigt og nemt, jeg fik et boardingkort og en invitation til The Private Room - Singapore Airlines lounge for passagerer i Suites.

Billede14.jpg

Jeg blev vist hen til Immigration og fik forklaret vejen op til loungen, fra jeg trådte ind i terminalbygningen til jeg blev modtaget med navn ved loungeindgangen gik der mindre end 5 minutter. Nice! For at komme til The Private Room(TPR) skal man først igennem business loungen og dernæst first loungen.

Billede15.jpg

Ved indgangen til TPR blev jeg overdraget til en anden værtinde der gav mig en hurtig rundvisning og forklarede lidt om mulighederne. Jeg havde bevidst undladt at spise frokost så jeg valgte at starte i “restaurant-delen” jeg fik hurtigt et menukort og et glas champagne.

Champagnen der serveres i TPR er Veuve Clicquot La Grande Dame 2004.

Billede17.jpg

Jeg fik valgte to retter fra menuen, Satay og burger med foie gras og vagtel æg. Satayen var den samme som den der serveres ombord og var fremragende. Burgeren der blev tilberedt efter ønske smagte også dejligt, og var absolut en af de bedre burgere jeg har fået.

Billede16.jpg

Min fly til New Delhi afgik fra Terminal 2, så i god tid forlod jeg TPR for at tage Skytrain til T2, da det var min første flyvning fra Changi valgte jeg at tage afsted i lidt ekstra god tid, naturligvis var jeg alt for tidligt på den, så der var tid til en tur frem og tilbage i terminalbygningen.

På Changi udføres sikkerhedskontrollen ved gaten og da jeg var der i god tid var der næsten ingen kø.

Billede18.jpg

Efter 10 minutters venten, med gratis wifi, var det tid til ombordstigning. Der var, naturligvis, prioriteret ombordstigning og jeg var på som den første. I døren blev jeg budt velkommen med navn og vist til min plads. Jeg startede med at tage lidt billeder, inden min suite blev fyldt med håndbagage mm.

Billede19.jpg

Billede20.jpg

Billede21.jpg

Da jeg havde sat mig og fået mine ting på plads var det tid til det første glas champagne, jeg havde naturligvis forberedt mig og vidste valget stod mellem Dom Perginon 2004 og Krug Grande Cuvée.
Da jeg tidligere har fået Krug’en besluttede jeg at det var tid til at smage det der måske er verdens mest hypede champagne

Billede22.jpg

Da det var min første gang, fik jeg en hurtig guide til suiten, de forskellige muligheder for lyset, call-button, seng, bord osv. Meget fin gestus til en nybegynder som mig.

Kort før afgang blev glassene samlet ind, i samme ombæring blev der spurgt ind til drinks efter afgang. Mit valg faldt på Krug’en - en af mine personlige favoritter, samtidigt var det også en god mulighed for at smage dem op mod hinanden. I min bog vinder Krug alle dage, men vi er alle forskellige…

Første ret var Satay. Mums! Der er ikke så meget at sige andet end at det smagte fantastisk og havde en lille snert af grillsmag.

Billede23.jpg

Næste ret var Chicken Tandoori på lidt salat, jeg spiser sjældent indisk mad, da det ofte er så stærkt at smagsnuancerne går tabt. Dette var dog absolut ikke tilfældet her, det var meget velsmagende og havde en tilpas styrke.

Billede24.jpg

Derefter var det tid til lidt fisk, hummerhale på en æble og sellerisalat. Hummeren havde en god smag og salaten var tilpas mild i smagen til ikke at overdøve hummeren. Til både hummer og tandoori fik jeg en riesling der var dejligt frisk og gik godt til den lidt krydrede tandoori, hvis jeg skulle gøre noget om ville jeg nok have spurgt efter et glas Krug til hummeren, men hvidvinen fungerede også ganske udemærket.

Billede25.jpg

Efter hummeren var det tid til en asiatisk inspireret kyllingesuppe med gnochier, den var velsmagende men lidt kedelig. De friske og meget fint revne grøntsager gav den dog et friskt pust og var med til at løfte den op på niveau.

Billede26.jpg

Der blev serveret en let salat og jeg blev tilbudt lidt friskkværnet peber på toppen - en god måde at gøre opmærksom på servicen der på alle måder var rigtig skarp og meget venlig.

Billede27.jpg

Til hovedret fik jeg oksekød med lidt forskellige grøntsager, heriblandt lidt ærter og gulerøder, som var veltilberedte, en form for græskar der var lidt kedelig, samt en kartoffel og ærtemos der var meget velsmagende men måske lidt ordinær. Kødet og saucen var exceptionelt og kødet var ekstremt mørt. Jeg troede man fik godt kød i ANA First, men SQ leverer et imponerende og meget veltilberedt stykke kød! Til hovedretten fik jeg en glimrende Chateau Leoville Poyferre 2er Cru der var velsmagende men godt kunne have brugt lidt længere tid i glasset - selvom den var blevet åbnet allerede før start for at den skulle være bedst mulig ved måltidsserveringen!! Imponerende SQ!

Billede28.jpg

Billede29.jpg

Til dessert var der en kage med banan, den havde en god smag, men kage med banan bliver aldrig min favorit. Min appetit var heller ikke længere hvad den havde været så jeg spiste lidt is og noget af den friske frugt.

Billede30.jpg

Måltidet blev rundet af med en god cappucino, lidt chokolade pralineer og et meget lille glas Hennesey XO. Jeg er ikke den store cognacs drikker, men synes alligevel det ville være synd ikke at smage den når nu man havde chancen, så jeg bestilte et lille glas jeg nippede til.

Efter maden ville jeg gerne prøve sengen, SQ er berømte for deres seng og den levede absolut op til mine forventninger. Den var tilpas hård og samtidigt bred nok til at man lå godt, jeg fik ca 90 minutters søvn.

Før landing spurgte crewet ind til mine planer i indien og vi snakkede lidt om fly og service hos forskellige selskaber. Det viste sig at det var samme crew der skulle flyve mig tilbage til Singapore dagen efter.

Immigration gik forbavsende smidigt og told ligeså.



Radisson Blu Plaza New Delhi
Dato: 28JUL2014
Antal nætter: 1
Værelse: King Superior Room

For at gøre det hele nemt havde jeg bestilt transport til og fra lufthavnen hos hotellet. Det fungerede super nemt og kostede kun 200kr for både til og fra.

Billede32.jpg

Hotellet ligger i nærheden af en større vej og i et område der ikke er specielt interassant, faktisk lidt kedeligt. Hotellet er hegnet ind bag meget høje hegn og der er et relativt omfattende sikkerhedstjek for først at komme ind på området og siden for at komme ind i selve bygningen.

Ved check-in blev min Club Carlson Gold Elite status nævnt og jeg blev opgraderet til fra billigste værelse til King Superior Room, jeg fik også late check-out til kl. 16 den efterfølgende dag.

Værelset var stort og friskt med badekar, skrivebord osv.

Billede33.jpg

Billede34.jpg



Flyvning nr 4 New Delhi - Singapore: Singapore Airlines Suites Class
Dato: 29JUL2014
Varighed: 5h 10m
Flytype: Airbus A380
Plads og klasse: 1A, Suites

Jeg blev sat af ved afgangsterminalen omkring kl 18:15, ind i terminalen der var overraskende pæn og moderne for at finde SQ check-in. Det tog lidt tid - de var nemlig endnu ikke åbne. Omkring kl 18:30 åbnede check-in og jeg blev chekket ind og fik mit forudvalgte sæde 1A. Derefter immigration og sikkerhedskontrol.

Jeg gik i First / Business class banen da der var relativt lang kø i de almindelige køer, det blev et blankt nej. Jeg prøvede at forklare at Suites var niveauet over First hos SQ men der blev rystet på hovedet. Min lyst til at stå 2x lang kø ved først immigration og siden sikkerhedskontrol var ikke specilet stor, så jeg halede en håndfuld guldkort op af pungen og insisterede på at jeg skulle igennem her. Den uforstående man kiggede på mig og rystede på hovedet mens han slog ud med armene. Nu er jeg ikke ekspert udi de indiske sprog, men jeg fornemmede et “Så lad gå da kammerat - men kun denne gang” Thank Your Sir!

Herefter var 2x stempelhelvede hurtigt overstået og jeg havde nu intet mindre end 5 stempler og fire streger!? på mit boardingkort samt et stempel på hvert af mine håndbagager.

Herefter var det tid til lidt loungehopping, Air India har hub i DEL og er nyt medlem af Star Alliance, første besøg blev derfor i Air Indias First og Business lounger. Hefter gik turen over til SilverKris loungen og til sidst Lufthansas lounge. Umiddelbart ville jeg sige at Lufthansas lounge er den bedste, SQ’s skuffede og Air Indias var lidt bop bop.

Billede35.jpg

Billede36.jpg

Billede37.jpg

Jeg gik fra loungen i god tid, da jeg havde lidt INR der skulle bruges, det blev til endnu en Starbucks kop med skriften “India” på til samlingen.

Jeg fik en meget varm modtagelse af besætningen og da jeg var ret tørstig fik jeg noget så kedeligt som 2 glas vand og et meget lille glas Krug inden start.

Med afgang kl 22 og ankomst kl 05+1 var der lagt vægt på muligheden for at kunne sove, der blev derfor taget bestillinger til hovedret mm. allerede før start - noget der passede godt med mit ønske om at maksimere både mad og søvn. Jeg bestilte også en SilverKris Sling der blev serveret med en skål varme macadamia og cashew nødder. Jeg har efterhånden spist en del macadamia nødder, men jeg har ikke prøvet dem varme før, jeg tror kun der er en ting at sige. Kærlighed ved første bid!!

Billede39.jpg

Første ret der blev serveret var lidt blandet skalddyr og tabouleh, det smagte rigtigt godt og blev natuligvis ikke dårligere af en lille tår Krug til at skylle det ned med…

Billede40.jpg

Nu var det tid til suppe, denne gang en cremet kyllinge og svampe suppe, der smagte udemærket men var lidt kedelig til min smag. Suppens højdepunkt var de småstykker af ristede svampe der var i.

Billede41.jpg

Nu tid til en salat med lidt blandede sauterede grøntsager, dressingen var dens redning. Kolde sauterede grøntsager bliver aldrig en favorit hos mig.

Billede42.jpg

Hoveretten var lammefillet med ristede peberfrugter og en lille kartoffelgratin. Lammet var perfekt rosa og meget smagfuldt. Der er ikke så meget at sige, smagene passede godt sammen og det gled let ned akkompagneret af en 2007 Bourgogne Grand Cru.

Billede43.jpg

Desserten var passionsfrugt kage med vanilie is, isen havde en god vanilie smag og passede godt til den lidt søde passionsfrugt kage. Til desserten fik jeg et glas sauternes, absolut ikke det bedste valg til denne lidt søde dessert, men jeg kan rigtigt godt lide sauternes så hvorfor ikke..

Billede44.jpg

Hefter skiftede jeg om til pyjamasen, der var af mærket Givenchy og fik sengen gjort klar. Jeg fik ialt 3 timers dejlig søvn og nåede at spise en flot middag, der ikke virkede forhastet på en flyvning på lidt over 5 timer!



Conrad Centennial Singapore
Dato: 30JUL2014
Antal nætter: 1
Værelse: King Executive Room

Jeg ankom med taxa til hotellet allerede kl 07:00 og der var et værelse klar til mig. Som Hilton Hhonors Gold var jeg blevet opgraderet fra Standard Room til Business Room, det var ikke muligt at blive opgraderet til Executive Room, så jeg betalte 60SGD for opgraderingen til Excutive Room.

Fordelen på dette hotel er at man kan spise morgenmad i restaurante - en rigtig god en af slagsen, får loungeadgang herunder Afternoon Tea og Happy Hour. Udover det er der gratis light pressing af et antal stykker beklædning og butlerservice mm. Absolut en ganske god forretning.

Da jeg skulle afsted omkring kl 05:45 dagen derpå fik jeg lov til at spise morgenmad idag, selvom det krævede lidt forhandling. Det blev til 2 timers søvn fra 7:30 - 9:30 og så derefter morgenmad.

Hefter brugte jeg nogle timer ude i byen og besøgte bl.a. Marina Bay Sands.

Afternoon tea var glimrende og ligeså var Happy Hour, jeg var ikke videre sulten så det meget fine udbud af snacks fungerede som aftensmad for mig.

Billede45.jpg

Billede46.jpg

Billede47.jpg

Check ud forgik smidigt, der var blevet smidt en faktura ind under min dør i løbet af natten, som jeg underskrev og afleverede i receptionen mens jeg tog en muffin og en flaske vand fra Grab n’ Go bordet.



Flyvning nr 5 Singapore - London Heathrow: Singapore Airlines Business Class
Dato: 31JUL2014
Varighed: 13h 25m
Flytype: Airbus A380
Plads og klasse: 18A, Business

Jeg ankom med taxa og blev sat af lige ud for SQ’s Business check in, der var ingen kø så jeg var chekket ind på mindre end 30 sekunder. Herefter en hurtigt tur igennem immigrationen og jeg var i loungen mindre end 7 minutter efter jeg ankom til Changi. Smidigt.

I loungen følte jeg et behov for at være lidt sund, så morgenmaden i dag bestod for mit vedkommende af Perrier og frisk frugt. Jeg fandt lidt forskellige blade at kigge i og der blev også tid til lidt facebook og naturligvis lidt(ok, meget) BusinessClass.

Tiden gik hurtigt og det var tid til boarding, gaten lå 3 minutters gang fra loungen og for første gang på turen måtte jeg stå i en almindelig kø. Puha. Det gik heldigvis nemt og effektivt og jeg nåede ikke at vente mere end 5 minutter. Efter kun 2 minutters venten i gateområdet var det tid til Boarding. Suites og Business. Ikke statusmedlemmer. Hos SQ findes der to grupper passagerer, Solitaire, PPS, Suites, First og Business - og så andre. *G giver ikke noget videre hos SQ.

Jeg kom ombord som en af de første i business og havde derfor god tid til at tage billeder, jeg fik håndbagagen på plads og blev tilbudt både juice og læsestof.

Billede48.jpg

Billede49.jpg

Der blev taget bestillinger til drinks efter afgang, valget faldt på Bollinger, men jeg lagde mig til at sove umiddelbart før start og sov fra først drinks servering. Sædet er så stort og designet således at man sagtens kan sove komfortabelt uden at have det i senge-stilling.

Jeg vågnede tidsnok til første servering. Morgenmad. For at komme lidt rundt om SQ’s udbud havde jeg forudbestilt mad. Noget som jeg så for mig nemt kunnet mislykkes, en burger.

Først blev der dog serveret lidt frisk frugt, hertil en af de bedset croissanter jeg har fået længe. Den var som dem man får frisk fra ovnen hos en lille bager i Paris. Let, sprød og en let smag af rigtigt SMØR! mums!

Billede51.jpg

Hefefter var det et valg mellme enten youghurt eller morgenmadsprodukter, jeg hoppede over da jeg ikke lige synes det var nogen videre fantastisk forret til en burger.
Burgeren bestod af en smørriste bolle, en saftig bøf og karamelliserede løg. Ved siden af var der en frisk og velkrydret tomatsalsa og ristet stærk peberfrugt. Meget velsmagende og absolut en god burger, specielt når man tager højde for at den serveres i luften!

Billede52.jpg

Jeg var stadig træt og havde en lang flyvning foran mig, jeg fik hjælp til at slå sædet ned til en seng og fik 3 timers velfortjent søvn.

Billede53.jpg

SQ’s underholdnings system KrisWorld er et af de bedste jeg har prøvet, der er et enormt udvalg af film, serier og musik. Jeg besluttede derfor at fordrive tiden med nogle serier og en film. Undervejs blev der delt snacks ud fra en lille bakke, mit valg faldt på en lille toblerone og lille pose chips.

Til frokost havde jeg også forudbestilt mad, denne gang Lobster Thermidor.

Til forret var der en skalddyrs salat der blev overhældt med sød chillisauce efter behag. En enkel og velsmagende forret.

Billede54.jpg

Min hovedret, var velkrydret og tilpas i størrelse. Risene var meget velsmagende og det hele var anrettet på en meget inbydende måde. Det var ikke den største hummer jeg har fået, men den havde en god smag.

Billede55.jpg

Til dessert var det dobblet chokolad is med en bærkompot, isen var af den slags der havde godt af et syrligt tilbehør (not, man skulle have hele bøtten og en større ske :D )og faldt lige i min smag.

Billede56.jpg

Til at afslutte måltidet var det kaffe, the og frisk frugt. Jeg fik lidt frisk frugt og et glas Perrier.

Landing lidt efter tidstabel, så med kun lidt over 1 time til næste afgang skyndte mig mod transfer security…



Flyvning nr 6 London Heathrow - København: SAS Plus
Dato: 31JUL2014
Varighed: 1h 55m
Flytype: Airbus A320
Plads og klasse: 2F, Plus

Efter en noget hektisk transfer hvor højdepunktet var 25 minutters venten på “Random swabbing”, nåede jeg at have 90 sekunder i SAS lounge hvor jeg bællede et glas cola og fandt 2 små dåser med club soda jeg kunne indtage i gaten.

Ombordstigning var mere kaotisk end nogensinde men jeg formåede at sno mig tilstrækkeligt til at være en af de første ombord - det er meget praktisk når man flyver narrobody og har 2 stykker håndbagage med…

Efter først en del venten på en no-show og siden venten på aflastning af bagage, for derefter at vente på at få lov til at forlade gaten for til sidst at være nummer 7 i køen til takeof kom vi afsted som skudt ud af en raket! Jeg tror piloten et øjeblik troede det var en MD-8x han sad i - den fik ihvertfald fuld hane.

Serveringen var en af de mere ubehagelige aftensmåltider ( undskyld Agö -jeg skulle naturligvis have testet den og taget billeder… ) så jeg sprang over. Når sandheden skal frem var jeg også stadig godt mæt efter mere end 13 timer i SQ Business.. Jeg valgte en sund snack beståene af Cola Zero og en healthbar - det eneste “måltid” på turen jeg ikke fik foreviget.

Turen gik hurtigt og vi fulgte en rute der gav en cirkulær tur over først det sydlige, siden det vestlige og til sidst det nordlige København. Jeg tror ikke jeg har været så tæt på hjemme før under en indflyvning før, det kan ikke have været meget mere end 3-5km i luftlinje.

Let forsinket landing og en hurtig taxi til en C-gate, paskontrol og så ned at vente på bagagen, denne gang kun små 20 minutter og priobagage kom næsten ikke til sidst…

Billede59.jpg

Billede60.jpg



Tak fordi DU læste med

De Bedste hilsner og øsnker om en forsat god sommer til alle
/Christian


Ps. Kommentarer, spørgsmålet og andet er naturligvis meget velkomment :)
 

Thomasn

Medlem
Hej Christian! Tack för ett väldigt bra och utförligt reportage med bra bilder! Blev tom hungrig av alla matbeskrivningar, kanske du skulle bli krogrecensent:)
 

Jonas C

Medlem
Grym reserapport och härligt att du lyckades boka SQ Business och Suites med LifeMiles. Var det lättare att hitta bonusplatser på kort varsel under sommaren då det är färre som reser i Business/First?

Maten såg helt fantastisk ut, och även om jag själv aldrig beställer kött på flygplan så blev man lite sugen på att testa det nästa gång man flyger ett bättre asiatiskt flygbolag, ifall de lyckas få till köttbitarna rätt. Tycker dock att du borde skriva till Singapore Airlines om situationen vid pass och säkerhetskontrollen i Delhi. Inte OK att du som Suites passagerare ska bli nekad tillgång till fasttrack. :)
 
Stort tack för en kul och välskriven reserapport. Kul att höra att allt ifrån bytet i Amsterdam till resan i Suites verkar ha fungerat bra! Singapore Airlines levererar igen.
 

henrik l

Medlem
Gram rapport med grymma bilder. Jag upplevde ju TPR och suites genom att ha bokat SIN-BOM i F med Lifemiles före dom bytte till 380'n, eftersom suites och TPR stod högt upp på önskelistan. Men kan konstatera att "been there done that" inte gäller inte gäller i den här världen, utan snarare: har man fått smak på det vill man ha mera:cool:
 

Resenären

Medlem
Riktigt trevligt reportage. Jag gillar dina små anekdoter, såsom "og priobagage kom næsten ikke til sidst… "
Fina bilder och välbeskrivet. Tänk om man kunde åkt till Delhi, på detta sätt. OK, LH via Munich var mitt alternativ, men det var en tjänsteresa.
 
Toppen