Först och främst vill jag än en gång tacka Dr. Miles som tipsade om följande "mistake fare" med Etihad från Seychellerna till Dublin som han hade blivit tipsad om på FlyerTalk.
http://www.businessclass.se/forum/d...ublin-enkelresa-etihad-airways-2-300-sek.html
Eftersom det var en no-brainer så bokade jag in mig och sambon direkt men med avresa ca 9 månader senare. Eftersom många på FlyerTalk bokade med avresa redan i ett tidigt stadie så visade det sig ganska snabbt att Etihad och Air Seychelles hade valt att acceptera sitt misstag och godkänna de bokningar som hade gjorts. All heder till de för det!
Igår när jag och min sambo var på väg hemåt efter några underbara dygn på Seychellerna blev vår flight SEZ-AUH försenad ca. 1 timme pga sent inkommande flyg från MRU. Orsaken till förseningen går kraftigt isär beroende på vem man frågar. Hur som helst landade vi i AUH 10 min före avgångstid för DUB flighten.
För att försöka göra en väldigt lång historia någorlunda kort så strulade Etihad till vår anslutning och potentiella alternativ så pass mycket att vi helt missade ALLA nattanslutningar till Europa. Mestadels orsakat av slarv, dålig planering och ineffektivitet. Men nog om det.
När Etihad sent om sides började hjälpa oss så insåg de snabbt att de hade klantat till det ordentligt i AUH. Deras förslag på lösning var att hålla oss vakna hela natten och ta en taxi till DXB för att åka med Emirates senare samma morgon. Något som känns måttligt intressant när man är supertrött och ändå har missat det vi hade planerat att göra i Dublin.
Jag föreslog att de istället skulle ta oss till ett hotell och boka in oss på en dagflygning till LHR med Etihad och vidare med Aer Lingus så att vi skulle kunna få sova några timmar. Jag föreslog också lite skämtsamt att om de hade platser "över" i First vore det en trevlig gest om de uppgraderade oss dit som kompensation för deras slarv.
Döm om min förvåning när Etihad representanten tyckte att det lät rimligt men var tvungen att stämma av det med sin supervisor. Än mer förvånande var att flygbolaget som under kvällen/natten hade haft så oerhört svårt att fatta några som helst beslut, plötsligt vänder helt om och bekräftar uppgraderingen, printar nya biljetter, bokar in oss på Hilton, bokar transport till och från hotellet och hjälper oss igenom immigrationen smidigt.
Upplevelsen av Etihad och deras hantering därefter kompenserar med råge det strul förseningen och slarvet orsakade. Väl framme i Dublin möttes vi upp av en trevlig irländare som körde oss till hotellet i en ny Mercedes S-klasse.
Behöver jag säga att Etihad Diamond First Class var helt OK?!
http://www.businessclass.se/forum/d...ublin-enkelresa-etihad-airways-2-300-sek.html
Eftersom det var en no-brainer så bokade jag in mig och sambon direkt men med avresa ca 9 månader senare. Eftersom många på FlyerTalk bokade med avresa redan i ett tidigt stadie så visade det sig ganska snabbt att Etihad och Air Seychelles hade valt att acceptera sitt misstag och godkänna de bokningar som hade gjorts. All heder till de för det!
Igår när jag och min sambo var på väg hemåt efter några underbara dygn på Seychellerna blev vår flight SEZ-AUH försenad ca. 1 timme pga sent inkommande flyg från MRU. Orsaken till förseningen går kraftigt isär beroende på vem man frågar. Hur som helst landade vi i AUH 10 min före avgångstid för DUB flighten.
För att försöka göra en väldigt lång historia någorlunda kort så strulade Etihad till vår anslutning och potentiella alternativ så pass mycket att vi helt missade ALLA nattanslutningar till Europa. Mestadels orsakat av slarv, dålig planering och ineffektivitet. Men nog om det.
När Etihad sent om sides började hjälpa oss så insåg de snabbt att de hade klantat till det ordentligt i AUH. Deras förslag på lösning var att hålla oss vakna hela natten och ta en taxi till DXB för att åka med Emirates senare samma morgon. Något som känns måttligt intressant när man är supertrött och ändå har missat det vi hade planerat att göra i Dublin.
Jag föreslog att de istället skulle ta oss till ett hotell och boka in oss på en dagflygning till LHR med Etihad och vidare med Aer Lingus så att vi skulle kunna få sova några timmar. Jag föreslog också lite skämtsamt att om de hade platser "över" i First vore det en trevlig gest om de uppgraderade oss dit som kompensation för deras slarv.
Döm om min förvåning när Etihad representanten tyckte att det lät rimligt men var tvungen att stämma av det med sin supervisor. Än mer förvånande var att flygbolaget som under kvällen/natten hade haft så oerhört svårt att fatta några som helst beslut, plötsligt vänder helt om och bekräftar uppgraderingen, printar nya biljetter, bokar in oss på Hilton, bokar transport till och från hotellet och hjälper oss igenom immigrationen smidigt.
Upplevelsen av Etihad och deras hantering därefter kompenserar med råge det strul förseningen och slarvet orsakade. Väl framme i Dublin möttes vi upp av en trevlig irländare som körde oss till hotellet i en ny Mercedes S-klasse.
Behöver jag säga att Etihad Diamond First Class var helt OK?!