Senaste nytt

Missnöjd med din Business stol till USA (eller liknande) ??? Klaga = 15.000 Eurobonus

Ghoose

Medlem
Tycker det ofta varit fel på IFE. När man klagar får man lite plåster på såren och så är det inte mer med det. Tycker faktiskt SAS slutar på plus i min bok eftersom de ger rätt generös ersättning för sådant.

Du har givetvis rätt också, klart bättre än ingenting.
 

Alf

Medlem
Jag tycker inte det är mycket om funktionen i stolen är så dålig att den inte kan användas för att sova i om du åker i C klass. Jag har för tre månader sedan lämnat in en reklamation på stol i C klass på sträckan ARN-HKT och endast fått till svar att frågan är under behandling. På min stol gick inte fotstödet att fälla ut. Detta gjorde att det inte blev en full flat bed, vilket var anledningen till att jag valde C klass på TG. Det blev något i likhet med deras Premium. Jag kommer definitivt att kräva minst en bekräftad uppgradering för detta från Y till C som kompensation. Jag får förmodligen tillfälle att återkomma om detta.
 

tobben

Medlem
Hej,

Har samma erfarenheter, trasig IFE på iaf 2 av 4 resor. Kompenserat med 10k poäng om jag kommer ihåg rätt.
 

Mr Carter

Medlem
Reser ARN-ORD på fredag, alltid lika spännande att se om stol och IFE fungerar :rolleyes: Upplever det som att det alltid är någon stol som strular...
 

Thornado

Medlem
Har just kommit fram till CPH från PEK med SK996. Var bokad i Go, men uppgraderade till C med poäng.
Någon gång ganska snart efter första serveringen så hände något som gjorde att alla A/B-säten blev utan ström, så det gick alltså inte att justera läget på dem. Jag hade tagit en liten tupplur efter maten, så min stol var i fullt nedfällt läge när detta inträffade (och förblev alltså så större delen av flighten). Då det är en dagflight så hade jag tänkt jobba på laptopen en del, men det blev ju lite halvknepigt när min stol var i liggläge.
Strax innan andra serveringen lyckades de få igång stolarna igen, så det gick att fälla upp stolen för mat och landning.

Vad skulle ni anse är rimlig kompensation för den typen av problem? Blir det skillnad av att jag inte hade betalat för C utan uppgraderat med poäng?
 

Thornado

Medlem
Besättningen gjorde absolut sitt bästa. Eftersom det inte bara var min stol, utan alla A- och B-säten som drabbades så var det ganska många som hade problem med sina stolar, så det gick inte att flytta alla till fullt fungerande stolar. Jag kände då att det var högre prioritet att låta sådana som hade sina stolar fast i sittläge och som ville sova flytta till en fungerande stol än att flytta mig.
Givetvis så hade vi ju kunna leka hela havet stormar så att jag flyttat till en av de andra icke fungerande stolarna (som var i sittläge), men vid det laget hade jag ändå börjat ge upp tankarna på att få så mycket jobb gjort, så skrev det viktigaste halvliggandes i stolen (jag är van att jobba i konstiga och oergonomiska positioner), och sen tittade jag på film resten av tiden.

Så kort sagt: Hade jag absolut behövt sitta upp så hade det nog gått att ordna, men jag kände inte för att krångla i onödan, så stannade kvar och gjorde det bästa av situationen.
 

Caru

Medlem
Jag fick en voucher på 600 Euro för bara några veckor sedan. Headsetet som SAS tillhandahöll gav ifrån sig ett fruktansvärt ljud när jag startade IFE:n och det susade i öronen ett bra tag. Var dock rätt förvånad över den generösa kompensationen :)
 

mha321

Medlem
Jag fick en voucher på 600 Euro för bara några veckor sedan. Headsetet som SAS tillhandahöll gav ifrån sig ett fruktansvärt ljud när jag startade IFE:n och det susade i öronen ett bra tag. Var dock rätt förvånad över den generösa kompensationen :)

Bara för headset-problemen? Wow. Jag har haft det problemet flera gånger på mina senaste flygningar, men alltid bara bett om och fått ett nytt headset och så har det fungerat. Inte tänkt på att klaga mer än så...
 

agehall

Medlem
Om det hjälper med nytt headset så kan du nog inte förvänta dig så mycket, men sista 3 LH-flighterna har minst en av min och FruAgehalls IFE varit trasig vilket lett till €200-600 i ersättning.
 
Toppen