Missnöjd med din Business stol till USA (eller liknande) ??? Klaga = 15.000 Eurobonus

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Bamsefar, 13 Mars 2013.

  1. Bamsefar

    Bamsefar Medlem

    Vet inte om någon annan lyckats med konststycket, men jag har klagat till SAS på de businessclass stolar som jag åker i tidvis (jag har tvingats dra ned på flygandet på sista tiden - men det hör inte riktigt hit) till USA. Jag har de senaste åren inte fått en hel stol en enda gång. Och IFE skall vi inte tala om - 3-4 omstarter osv.

    Så vid senaste tillfället så vart det nu en kompensation utbetald om 15.000 EuroBonusPoäng per segment med trasig stol.

    Är jag ensam om detta ?
     
  2. Storsteffe

    Storsteffe Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Är nog ganska vanligt, flög 2 ggr till ORD och en till PEK med SAS C under fjolåret. Till USA från Stockholm funkade 3 av 4 men facit för Peking blev 0 av 2.

    Edit: Kompensation var kanske frågan det provade jag på resan till USA men det gick inte och efter Peking så la jag ner SAS i den mån det nu är möjligt när man bor utanför Stockholm.
     
    Last edited: 13 Mars 2013
  3. JacobGBG

    JacobGBG Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl ingen hemlighet direkt att SKs hårda produkt är tämligen sliten och vad gäller just för C så är det antagligen politiskt omöjlig att renovera. Tänk bara på hur Aftonbaldet skulle lägga upp det. "Skattemiljarder går till bekväma säten för överklassresenärer" etc
     
    4 personer gillar detta.
  4. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige
    Yes, 15.000 poäng de gånger IFE inte har fungerat och jag har orkat klaga... Det verkar vara ett standardbelopp på SAS. Åtminstonde sa de att det var det sist när jag själv kom med ett annat förslag på lösning.
     
  5. Vaniljvodka

    Vaniljvodka Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    IFEn var trasig när vi flög ARN-ORD i somras, men då vi fick en gratis uppgradering från Extra (första gången i C med SAS dessutom) så kändes det futtigt i sammanhanget. Å andra sidan är 15k poäng rätt sweet, men det kanske blir konstigt att skriva och klaga om det så här långt i efterhand?
     
  6. flygaren

    flygaren Medlem

    Låter som ett ganska stort belopp enligt mig. Men självklart så är 15 000pts inte mycket tröst om det var ett viktigt möte i EWR och man ville komma fram någorlunda utvilad.

    Nästan en enkelbiljett till LHR som kompensation verkar ju bra !
     
  7. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja 15.000 poäng för att IFE är ur funktion är ganska generöst.

    Skulle däremot någon vital del på stolen vara ur funktion (t.ex. möjligheten att fälla sätet) så tycker jag nog att 15.000 poäng är rätt så lite. Man har då inte alls fått i närheten av vad man har betalt för.
     
    1 person likes this.
  8. Storsteffe

    Storsteffe Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag är inte alls med på banan att här. Man ska alltså betala fullt pris för något som inte fungerar och i stället få betalt i poäng som eventuellt kan ha ett värde nån gång i framtiden, 15000 poäng räcker ju inte ens till en uppgradering från eco extra och det ska man vara nöjd med?
     
  9. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Tycker det ofta varit fel på IFE. När man klagar får man lite plåster på såren och så är det inte mer med det. Tycker faktiskt SAS slutar på plus i min bok eftersom de ger rätt generös ersättning för sådant.
     
  10. Ghoose

    Ghoose Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Är villig att hålla med, Storsteffe. Har man betalat för premium och inte får det så känns det lite naivt att ge poäng som kompensation. (De som reser mycket C har ju ganska fett med poäng redan)

    Har själv haft problem på majoriteten av mina C resor med SAS inter conti det senaste året (4st), det vanligaste är glapp i hörlursuttagen. Använder mina egna med noice reduction med adapter och det är alltid meck. Stolarna börja bli bra slitna och jag förstår att det inte står högst upp att renovera C men alternativet blir ju att folk väljer andra bolag. Dock är jag jag patriot och kommer att försöka stanna kvar så länge som det bara går. Har alltid fått väldigt bra service där fram och är överlag nöjd.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×