Missing Points

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Moco, 15 April 2015.

  1. Moco

    Moco Medlem

    Hej,

    Gjorde en uppgradering (fullpris) från B till C med Lufthansa i DXB nyligen (DXB-MUC). Poängen kom aldrig och jag fick efterregistrera. Nu har poängen kommit in efter mycket om och men, men endast krediterat för ursprungsbiljetten, dvs ekonomi (B-klass). SAS, som visserligen svarade väldigt fort via Guldsupporten, hävdar att det är en ekonomibiljett, trots att jag skickat in boardingkortet (som säger C), och säger att jag ska lösa detta med Lufthansa. Lufthansa svarar inte på mail.

    Tips om hur jag bör göra alt. vända mig emottages tacksamt.
     
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Skriv upp det på lärdomskontot.

    Lufthansa ändrar oftast inte bokningsklass så du kan nog glömma att få poäng för den uppgraderade klassen hos SAS.
     
  3. Moco

    Moco Medlem

    Ja, lärdom eller inte, nu står det ju iochförsig på deras hemsida att cash upgrades genererar poäng enligt den nya bokningsklassen.

    Gör cash upgrades lite då och då på olika bolag och det varierar om poäng ges enligt ny klass eller inte, men nu har det ju informerats/står att så ska ske.
     
  4. Christian R

    Christian R DYKWIA

    Mon ikke du har opgraderet til P eller Z? De giver samme point som dyre economy billetter.
    EuroBonus partners - Lufthansa - SAS
    Jeg har svært ved at tro du har opgraderet til bookingklasse-C - det må have kostet omkring 1300 USD.
     
    agehall gillar detta.
  5. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Har du en länk - det vore intressant att se vad de skriver..?
     
  6. Jakob Österberg

    Jakob Österberg Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Om du gjorde en uppgradering på flygplatsen kan det hända att de inte ställer ut någon ny biljett, och då får man bara poäng för ursprungsklassen. Har åkt på den minan själv...
     
    Dr. Miles gillar detta.
  7. Är det inte så att "B" ger 100% av distans, samma som affärsklass "P" och "Z"? Som om du har köpt en uppgradering, om inte denna bokas om från bokningsklass "B" till "D, C, eller J" spelar det ingen roll?
     
    agehall gillar detta.
  8. Moco

    Moco Medlem

    Nej, ställdes ut ny biljett med nytt biljettnummer. Surt, sa räven.

    Jag tror att jag förstår vad du menar. Men P och Z står ju inte som Business?

    Ja, det var dyrt och ungefär vad jag betalade ja. Men nu var inte frågan huruvida det var ekonomiskt försvarbart eller inte. :oops:
     
  9. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade aldrig betalat $1300 för en upgrade på den korta sträckan.

    Men de ställde alltså ut en ny biljett? Det tror jag aldrig har hänt mig när jag uppgraderat på Lufthansa iaf.
     
  10. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    @Moco: Du borde kunna kolla på checkmytrip.com vilken klass de nya biljetterna blev. P och Z är Business Discounted. Det är bara SK (IT) som har lite problem med att vara tydliga i sin kommunikation... Att göra en tabell som tydligt beskriver vad man tjänar verkligen vara en närmast omöjlig uppgift. :(
     
    Moco gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×