Missar Eurobonus Diamond - värt att bry sig?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Canadien, 2 December 2014.

1. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser ut som att jag kommer missa Diamond med 2,500p om jag inte agerar innan 31/12. Är det lönt att bry sig?

2. miramax

miramax Medlem

Kommer du nå upp till Guld enkelt nästa period? Annars kan soft landing vara värt för att behålla statusen längre.

3. 2500 är ju en t/r till EU1 med SAS (typ CPH - TXL) inte så dyrt eller långt flyg, när det är så lite poäng hade jag gjort det. Diamond kommer förhoppningsvis bli bättre och där är ju en del perks, som Miramax skriver, softlanding till Guld, ge bort ett Guld Kort, lite billigare awards etc... Plus att om du visar kortet borde du få lite mera prio än EBG ;)

4. Köp poängen, lär väl vara billigare än MR och tidslösero

5. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Guld kommer jag utan problem upp i även nästa år, är mest longhauls med andra star alliance jag flyger, men iår gav jag sas lite extra flighter i europa i plus p g a hög intjäning. Så blir det ju inte 2015.

Soft landingen är ju bortkastad på så vis skulle jag tippa. Såvida man inte 'ärver' sin soft landing vidare ifall man klarar guld på egen hand nästa år?

6. Det koster 2500 DKR (eller 45.000 EuroBonus points) att köpa 3000 Basis Points (kvalificerande). En MR på t.ex CPH - TXL 17 DEC koster typ 950 DKR och tar några timmar.. Men det är klart ska man absolut inte resa någonstans och värdesätter tid etc så kan man ju köpa Basis Points.

Christian Sternudd gillar detta.
  7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sänks inte kraven den 1:a Januari? Så då bör du få Diamond om du lyckas komma upp över 90 000.

Christian Sternudd gillar detta.
  8. Han kanske har kval.period 31/12

9. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp. 31/12. 91k nu, bokningar som ger 6.5k i Dec. Ipadfodralet lockar ju... Not.

10. Whaaaa! Det som ser så müsigt ut! Och tänk hur mkt användning man har av en portabel bagagevåg när man har rätt att ta med sig BARA typ 4 fulla charterväskor :)

kexxcream, FF#1 och CharlieK gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!