Senaste nytt

Missade Thai Airways flyg i business class - fick åka ekonomi på nästa - kompensation?

teachme

Medlem
Tidigast 14 dagar efter resan är avslutad kan du efterregistrera poäng.

Ja precis, vilket är idag eller imorgon. Men undrade främst hur lång tid det kan ta, som i detta fall, innan EB-poäng från andra *A bolag dyker upp. Om det kan ta upp till 3-4 veckor så är det ju värt att vänta istället för att hålla på och efterregistrera. Men om det (antagligen osannolikt) kan ta flera månader så vill jag ju efterregistrera då jag planerar använda en del poäng snart.
 

Magino

Medlem
Ja precis, vilket är idag eller imorgon. Men undrade främst hur lång tid det kan ta, som i detta fall, innan EB-poäng från andra *A bolag dyker upp. Om det kan ta upp till 3-4 veckor så är det ju värt att vänta istället för att hålla på och efterregistrera. Men om det (antagligen osannolikt) kan ta flera månader så vill jag ju efterregistrera då jag planerar använda en del poäng snart.

Med tanke på att det bara tar någon minut att genomföra processen online skulle jag gör det när det gått 14 dagar.
 

teachme

Medlem
Med tanke på att det bara tar någon minut att genomföra processen online skulle jag gör det när det gått 14 dagar.

Sist jag gjorde detta, förra året tror jag, så var man tvungen att posta in biljetterna. Men nu gick det smidigt. Fick efter ett par dagar poäng för min flight BKK-PVG men avslag på den ombokade resan DEL-BKK då "Our partner has confirmed that ticketed name is not found on TG 2924 06Jun14 DELBKK."

Skickade nu in bild på biljetten + originalbokningen, hoppas allt går som det ska!
 
Toppen