Senaste nytt

Missa inte det! Vilken mat äter du och var när du återkommer till samma stad / land?

Dr. Miles

Expert
Tokyo, Japan:

Sushi på Kura Sushi (くら寿司) i Minami-Senju, Tokyo

Det är egentligen en vanlig rullbandssushi kedja men det är enkelt att ta sig dit för att vara i Tokyo.
De flesta rullbandssushi kedjorna finns i fororten och inte närheten av någon station.
Det här stället är ca 500 m från Minami Senju station där JR, Tokyo Metro och Tsukuba Express stannar.

De flesta Neta (sushi) är 100 JPY exkl. moms, dessutom två st per talrik, så blir man inte fattig direkt efter en ordentlig måltid.

Man kan också beställa sushin genom en pekskärm och det finns engelska.
Kura sushi, 01.jpg


Beställda sushin transporteras på övre transportbandet.
Kura sushi, 02.jpg


God nyhet är att de tar också emot Amex, MasterCard, VISA. :)

Webbsida:
http://translate.kura-corpo.co.jp/L...AM=Store.name,&XCHARSET=UTF-8&XPORG=,&XJSID=0

Meny:
http://translate.kura-corpo.co.jp/L...AM=Store.name,&XCHARSET=UTF-8&XPORG=,&XJSID=0

Karta:
Google Maps
 

Jönsson

Medlem
Jag får allt lov att även dela med mig av min passion för kött i Brasilien där det varje gång blir minst ett besök på Fogo de Chão i Rio.
Rodizio, buffé med kött och tillbehör, köttet serveras vid bordet.
Fogo de Chão, Rio de Janeiro
Pris: 138 R$ (ca 350 kr) + 10% service
Rio de Janeiro | Fogo de Chão

Visa bifogad bild 70365

Visa bifogad bild 70366

Visa bifogad bild 70367
Klassiskt koncept på Brazilian BBQ. Grillat kött på spett som serveras på bordet till att man vänder på brickan och visar rött. Finns några sådana kedjor i Europa också.
 

mha321

Medlem
Klassiskt koncept på Brazilian BBQ. Grillat kött på spett som serveras på bordet till att man vänder på brickan och visar rött. Finns några sådana kedjor i Europa också.
Har du tips på någon bra sådan kedja i Europa som faktiskt når upp till den nivå man normalt hittar i Sydamerika?
 

Valley

Medlem
Kommer bara på tyska stamkrogar :)
Nurnberg
Alte Kuche och en Schaufele
Schweinenbrat på Pilerhoffer

Munchen
Ayinger Wirtshaus för en Pfefferhaxe

Hamburg
Casa Alfredo. Det han serverar. Fantastiskt trevligt ställe.
Och på andra sidan kyrkan, glömmer alltid namnet.
Underbar liten Italiensk krog. Äter det jag är sugen på.

Kan det kanske ha med ölen att göra?
 

Jönsson

Medlem
Har du tips på någon bra sådan kedja i Europa som faktiskt når upp till den nivå man normalt hittar i Sydamerika?
Det finns rätt många bra brasilianska rodizios i England. De som har flera restauranger och som håller ok standard, som jag kommer på, är Rodizio Preto och Rodizio Rico. Sedan finns ju så klart enskilda restauranger som är ännu bättre. Överlag tror jag ändå du hittar de bästa brasilianska grillarna i England och i Portugal.
 
Toppen