Senaste nytt

Miracle Transit Hotell - Suvarnabhumi (BKK)

malmokalle

Medlem
Har bokat en award resa CPH-BKK och hem HKT-BKK-CPH (I-class). Eftersom vi anländer till BKK på e.m. så har jag bokat 6h på Miracle Transit Hotel då flighten till CPH går 50 minuter efter midnatt. Blir dock lite frågande vad den markerade texten på bekräftelsen nedan innebär. Har en genomgående biljett på hemresan så jag antar att jag kan checka in bagaget till Köpenhamn från Phuket. Har mailat hotellet två gånger, men ej fått svar.

Kan väl inte vara något problem att nyttja hotellet?

"Please be informed our hotel at transit area reserve for transit passenger who ARRIVE / DEPARTURE , FROM / TO INTERNATION FLIGHT ONLY. Transit hotel is only rented on hourly basis, while making room reservation, guest are kindly requested to inform flight detail/check-in and check-out time
Passenger who arrival from Bangkok or domestic and connecting to international flight CANNOT STAY with our hotel"
 

Delayed

Medlem
Passenger who arrival from Bangkok or domestic and connecting to international flight CANNOT STAY with our hotel"
Jag har ingen aning egentligen men mitt försök att bara tolka texten säger att det blir problem. Samtidigt fattar jag inte varför. Är man väl airside internationellt kan man utan problem ta sig till G-piren så jag fattar inte varför de skulle ha begränsningar.

Men TiT (This is Thailand) så man vet aldrig...

Möjligen att du beroende på när incheckningen öppnar inte kan komma dit så tidigt som du önskar.
 

malmokalle

Medlem
Fick nedanstående svar från hotellet med lite thai-stuk på engelskan. Men, vad är en CIQ eller rättare sagt vad innebär det i praktiken?

Dear Guest
Warm Greeting from Miracle Transit Hotel
Please re-check with the airline did you can get *CIQ *(custom immigration guarantee) go to international departure flight or will
wating counter open before 3 hours for check in new flight.
If not possible can't stay our transit hotel we can cancel the booking without charge.
 

Dr. Miles

Expert
Fick nedanstående svar från hotellet med lite thai-stuk på engelskan. Men, vad är en CIQ eller rättare sagt vad innebär det i praktiken?

Dear Guest
Warm Greeting from Miracle Transit Hotel
Please re-check with the airline did you can get *CIQ *(custom immigration guarantee) go to international departure flight or will
wating counter open before 3 hours for check in new flight.
If not possible can't stay our transit hotel we can cancel the booking without charge.
Jag gissar att de menar:
Du bör kontakta flygbolaget om du kan få boardingkortet i förväg eller får du vänta tills de öppnar check in 3 timmar före avgång.
Om du inte kan stanna på international airside, vi kan avboka din bokning utan avgift.
 

malmokalle

Medlem
Jag gissar att de menar:
Du bör kontakta flygbolaget om du kan få boardingkortet i förväg eller får du vänta tills de öppnar check in 3 timmar före avgång.
Om du inte kan stanna på international airside, vi kan avboka din bokning utan avgift.

Jo något sådant måste det vara. Jag har meddelat hotellet att jag är incheckad och har boardingpass för BKK-CPH (kommer från HKT) och kan då inte förstå att det skulle vara några problem. CIQ, aldrig hört detta förut.
 

Dr. Miles

Expert
Jo något sådant måste det vara. Jag har meddelat hotellet att jag är incheckad och har boardingpass för BKK-CPH (kommer från HKT) och kan då inte förstå att det skulle vara några problem. CIQ, aldrig hört detta förut.
CIQ (Custom, Immigration, Quarantine) är ett vanligt uttryck när man reser in eller ut från ett land.
Då bör man gå genom de tre (tull och karantän kan man skippa om man inte har något att deklarera eller inte är sjuk).
 

Mikeswede

Medlem
Borde Inte vara några problem. I Phuket får du ett litet klistermärke som säger CIQ. Detta gör att du i Bangkok kommer från Inrikes till Utrikes utan incheckning eller immigration kontroll.
 
Toppen