Senaste nytt

Minsta tid mellan separata bokningar, Sydney-Auckland

Gus

Medlem
Ingen begränsning per familj eller? Det är ju riktigt bra isåfall...
Maxgränsen är 30 000 kr per försäkrad, max 100 000 kr per kort. Om föräldrarna i en familj om två vuxna och fyra barn har ett varsitt huvudkort och betalar en resa för en vuxen och två barn vardera så kan familjen få köpa nya biljetter för totalt 180 000 kr vid resestartskydd. Det är ingen dålig summa! Coop måste väl betala väldigt mycket till ERV för dessa höga gränser?

Och detta är ett kort som är gratis första året och som dessutom inte har valutapåslag! För bra för att vara sant enligt min mening, så tyvärr kommer väl villkoren är försämras inom kort.
 

Gus

Medlem
Hm den där försäkringen låter ju helt underbar. Men, hur ser de på att resan är betald med poäng?
Jag vet, bästa försäkringen ever! Jag skulle precis betala en resa till Söderhavet med ett annat kort när jag fick reda på detta kortets försäkring! Jag ansökte och fick kortet efter några dagar. Nu vågar jag boka separata biljetter med mycket kortare tid mellan planen än någonsin förr!

Jag frågade just den där frågan eftersom det har varit en del skriverier om bonusresor och försäkringar på sistone. Jag förstår inte varför man ens berättar att det är en bonusresa man gör. Se min kommentar If försäkringar vill inte ersätta bagageförsening för EuroBonus-resa betald med COOP MedMera Mer | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Hursomhelst, skaderegleraren sa att bonusresa eller inte spelar ingen roll. Resans totala pris i pengar måste minst vara betalt 75 % med kortet. Och med resa menas flyg samt logi.
 

mtlmr

Medlem
Det intressanta är att detta är nya villkoren sedan förra hösten - vet dock inte hur länge detta avtal gäller.

Och detta är ett kort som är gratis första året och som dessutom inte har valutapåslag! För bra för att vara sant enligt min mening, så tyvärr kommer väl villkoren är försämras inom kort.
 
Toppen