Minsta bytestid på Auckland airport - vart hittar jag informationen?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Impendill, 1 Oktober 2016.

1. Impendill

Impendill Medlem

Hej,

Vart kan jag hitta information om MCT på AKL för ankommande med NZ från SYD och vidare färd med NZ mot NSN samma dag? Vad är kortaste tid som godkänns för bytet?

2. MartinH

MartinH Medlem

AKL, International till Domestic är 90 minuter.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enklast är att kolla i ExpertFlyer - där finns informationen lättillgänglig. Annars är det ju bara att göra en sökning på ITA Matrix och se hur kort bytestid du kan få till. ITA Matrix ska inte bryta mot MCT, så när en connection blir för kort ska den inte längre dyka upp i sökningarna.

Dr. Miles gillar detta.
  4. Impendill

Impendill Medlem

Ok, tack.
    Expertflyer är tydligen ett måste numera har jag insett:)

Jag söker separata sträckor med United för eurobonus award och hittar biljetter men med bytestid 80 min. Det går inte att få till som genomgående då vad jag förstår ?

Måste till en övernattning i AKL och det kostar runt 1600 om man vill bo på novotel vid flygplatsen.

Man vågar inte chansa på separata biljetter där va?

Sist vi ankom var det 2 A380 som ankom samtidigt och det köade på i ca 2 timmar vid immigration.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Om MCT är 90 kommer du inte få igenom 80. Jag skulle aldrig chansa på separata biljetter med 80 minuters byte, då ber du om att missa flyget

Dr. Miles och agehall gillar detta.
  6. Om du har tänkt att boka två separata biljetter, vad är med Minimum Connection Time (MCT) att göra överhuvudtaget?

MCT gäller inte när man byter flighterna vilka bokades som två separata biljetter.

7. Jay

Jay Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror han avser att boka det hela som en genomgående bonusresa men söker leg för leg på Expertflyer för att kolla tillgängligheten.

Impendill gillar detta.
  8. Impendill

Impendill Medlem

Precis

9. Impendill

Impendill Medlem

Surt bara att det är 10 min det hänger på, men det går ju ändå inga fler flighter (*A) samma dag om jag skulle missa så får väl boka ngt fint rum med utsikt över runway på novotel och hålla till godo tills nästa avgång på morgonen dagen efter

10. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har inga IHG poäng? iHG har hotell rätt nära flygplatsen

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!